رئیسی در جمع عشایر کهگیلویه و بویراحمد: عملیات اجرایی احداث سد سقاوه امروز آغاز خواهد شد

رییس‌جمهور در جمع عشایر استان کهگیلویه و بویر احمد گفت: عملیات اجرایی احداث سد سقاوه امروز آغاز خواهد شد.

به گزارش ” افق دنا ” سید ابراهیم رییسی در جمع عشایر سقاوه مارگون در استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان این‌که «از طریق پنل‌های خورشیدی ان‌شاالله برق عشایر تامین خواهد شد» در عین حال اظهار کرد: عملیات اجرایی احداث سد سقاوه برای رفع مشکلات عشایر امروز آغاز می‌شود.

وی هم‌چنین با بیان این‌که « ۷۰ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد با بهره‌برداری از سد چمشیر سیراب می‌شوند خبر داد: این سد برای رفع مشکلات عشایر اهمیت بسیار بالایی دارد.

وی گفت: خرید تضمینی محصولات عشایر از برنامه‌هایی است که دولت بر آن تاکید دارد.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی پنل های خورشیدی و توسعه آن را وسیله تامین روشنایی عشایر دانست و گفت: این پنل ها با نصب در کنار چادرهای عشایری با کمترین هزینه برق آنها  را تامین می کند. 

  وی به توسعه راه های روستایی و عشایری اشاره کرد و ادامه داد: در ادامه سفر قبلی، در رابطه با مشکلات عشایر برای راه های عشایری کمک می شود، امروز روی سفره عشایر نشستیم زیرا آنها قشر مولد جامعه و استان هستند.  

آیت الله رئیسی مولد بودن و تولید کننده بودن عشایر را سبب افتخار دانست و گفت: امروز با استفاده از قراردادهای مختلف در تلاشیم تا نهاده و مواد مورد نیاز آنها تامین شود تا عشایر در حوزه دامداری دچار مشکل نشوند، اولولیت ما تولید گوشت قرمز در کشور است نه اینکه این محصول از خارج از کشور وارد شود بنابراین وزارت جهاد کشاورزی و سازمان های مرتبط با عشایر مواد مورد نیاز کشور است تامین می شود. 

 رئیس دولت سیزدهم با بیان اینکه در ابتدای انقلاب اسلامی، در دفاع مقدس عشایر نقش پر رنگی داشتند، ادامه داد: عشایر همواره پشتوانه محکمی برای انقلاب بودند. 

  وی افزود: توجه به کشت گیاهان دارویی از مصوبات سفر است که مورد توجه است، فعال شدن خانه های بهداشت در مناطق عشایری و روستایی و محروم، تکمیل ایل راه ها، خرید تضمینی محصول عشایر از جمله اولویت ها است.  

آیت الله رئیسی  به فرموده رهبر انقلاب مبنی بر اینکه عشایر ذخیره انقلاب هستند اشاره کرد و اینکه این شعار یعنی آنها مولد، تولید کننده و حامی انقلاب هستند، ادامه داد : امروز زمینه های رشد تحصیلی و آموزشی عشایر فعال هستند و این موضوعات سبب افتخار است.

 وی با تاکید بر اینکه از اول پیروزی انقلاب اسلامی عشایر در دفاع از ارزش ها و نظام حضوری بسیار پررنگ داشته و دارند اضافه کرد: ما همواره سپاسگذار و قدردان زحمات عشایر هستیم چرا که آنها همواره پشتوانه محکمی برای انقلاب و نظام هستند.

رئیس جمهور با بیان اینکه توسعه اماکن برای تولیدات مختلف به ویژه عرضه دام و کشت گیاهان دارویی از دیگر نکاتی است که در این سفر مد نظر است، گفت: تکمیل ایل راه ها و فعال شدن خانه های بهداشت در مناطق عشایری برای رفاه عشایر و سلامت آنها بسیار مهم است که در این سفر طرح های مطلوبی کلنگ زنی و افتتاح می شود.

دکتر رئیسی با اشاره به اینکه عشایر و روستائیان اقتصاد بسیار پویایی می توانند داشته باشند افزود: تضمین کردن خرید محصولات عشایری و روستایی در زمان مناسب از مهمترین راههای حمایت از عشایر است و این مهم باید در دستور کار قرار گیرد. 

 انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *