مسئول بسیج دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد:والا ترین و بهترین راه مبارزه با آمریکا، درمیان مردم بودن و خدمت به آنهاست/ ۱۳ آبان کلید تحکم انقلاب و پژواک صدای انقلاب در سطح بین الملل شد

سخنرانی دکتر مهدوی مسئول بسیج دانشجویی استان کهگیلویه و بویراحمد در جمع مردم غیور پاتاوه به مناسبت ۱۳ آبان و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا.

به گزارش افق دنا؛ دکتر مهدوی گفت: در ۱۳ آبان سه حادثه مهم به وقوع پیوست که این روز را به ایام‌الله تبدیل نموده است .در حادثه اول در ۱۳ آبان سال ۴۳ بود که امام به‌حق قضاوت کنسولی آمریکا در ایران اعتراض شدیدی داشتند و به این دلیل امام را دستگیر و تبعید کردند تا پایه‌های رژیم پهلوی تقویت شود .

حادثه دوم ،به خاک و خون کشیدن راهپیمایی اعتراضی دانش آموزان علیه رژیم شاهنشاهی در ۱۳آبان ۵۷یعنی ۴ماه قبل پیروزی انقلاب تا قشر جوان و نوجوان را از قیام  بترسانند.و حادثه سوم تسخیر سفارت آمریکا توسط دانشجویان مسلمان پیرو خط امام بود ،هر ۳ حادثه هرکدام درس‌های و عبرت‌های خود را دارد.

دکتر مهدوی با تفسیر نقش سفارت‌خانه در کشورهای مختلف تصریح کرد: سفارت آمریکا در تهران  فقط تابلوی سفارت را داشت ، بلکه یک مرکز دوم فرماندهی و طراحی عملیات براندازانه سازمان سیا و دیگر سازمان‌های جاسوسی در قلب خاورمیانه بود.

 که تنها از باقی‌مانده اسناد منهدم شده  بالغ‌بر ۷۹جلد کتاب تهیه و چاپ‌شده است که همان‌طور که مقام معظم رهبری چند روز پیش نیز به آن اشاره داشتند متأسفانه کمتر موردتوجه قرارگرفته است.

وی خاطرنشان کرد: عده‌ای اگر اسم خیانت‌کار را نتوان روی آن‌ها گذاشت اما بر همگان روشن است که سرسپرده و مزدور آمریکا هستند و خود نیز در تسخیر لانه جاسوسی نقش اساسی داشتند قصد دارند این حرکت عظیم را که از دل جامعه نخبگانی و آگاه کشور یعنی دانشجویان شعله‌ور شده را به حرکت احساسی و نابخردانه منتسب کنند.

اما بامطالعه سیر تاریخی ایران می بنیم زمینه  این اقدام دانشجویان به  دخالت‌ها و دسیسه‌چینی‌های آمریکا خصوصاً از ۲۸مرداد ۱۳۳۲و سرنگونی دولت مصدق، قانون ننگین کاپیتولاسیون، دادن پناهندگی به عوامل ساواک و کسانی که در خیابان‌ها دست به قتل‌عام مردم عزیز کشورمان می‌کردند تنها بخشی از آن است.

شاه  با سرمایه‌های چندین تریلیاردی که از مردم این کشور دزید فراری داد و در کشور خود پناهنده کرد.خود کارشناسان آمریکایی اذعان می‌کنند ثروتی که شاه از ایران به امریکا منتقل کرد نه‌تنها تا چندین نسل از نوادگانش را بدون هیچ درآمدی تأمین خواهد کرد بلکه کمک فراوانی به اقتصاد خود آمریکا هم کرد.

دکتر مهدوی با اشاره به اهمیت تسخیر لانه جاسوسی برای انقلاب افزود: در۱۳آبان ۵۸ غرور ازدست‌رفته ملت ایران در یک قرن اخیر یک‌باره به دست آمد و جهانی شد. اگر ۱۳ آبان ۵۸ نبود ،مهروموم‌ها طول می‌کشید تا انقلاب اسلامی با این شدت و وسعت به دنیا مخابره شود.

۱۳آبان بغض فروخفته تحقیر یک صدساله ملت بزرگ ایران و  پتک انقلاب بود که بر سر استکبار فرود آمد و پژواک صدای انقلاب در سطح جهانی شد.وی تأکید کرد: نقطه عطف ۱۳آبان و اقدام دانشجویان در تسخیر لانه جاسوسی آمریکا، حمایت قاطع حضرت امام از این حرکت و تعبیر انقلاب دوم از این حرکت دانشجویان بود که حتی آن را مهم‌تر از انقلاب اول می‌دانست .

آن روز که حضرت امام از این اقدام دانشجویان به‌عنوان انقلاب دوم و مهم‌تر از انقلاب اول یادکردند ،کم‌تر کسی به عمق این سخن امام می‌اندیشید. و از همین رو دولت موقت که از درک حمایت و آینده‌نگری امام عاجز مانده بود، استعفا داد.

مسئول بسیج دانشجوی گفت: اما گذشت زمان  بخشی از حکمت این موضع حضرت امام را برای دوست و دشمن مشخص ساخت ، چراکه اگر ۱۳آبان اتفاق نمی‌افتاد و سفارت آمریکا تسخیر نمی‌شد ،هرلحظه باید منتظر طرح‌ریزی یک توطئه براندازی در داخل کشور بودیم .

چند سال اخیر برای خود اروپایی‌ها محرز شد که سفارت آمریکا ،تمام مکالمات آنان را شنود می‌کند و اخیراً در یک زنجیره آمریکایی به استفاده از سفارت این کشور در افغانستان و پاکستان برای عملیات تروریستی به‌وضوح اشاره‌شده است .

وی خاطرنشان کرد نمونه بارز این خباثت‌ها حال‌وروز الآن کشورهای عراق و لبنان است. فتنه امروزی در عراق و لبنان زیر سر سفارت‌های آمریکاست ،هدف این فتنه‌انگیزی شکننده کردن محور مقاومت و تحت تأثیر قرار دادن رابطه ایران با کشور منطقه و در حقیقت ،ایران هراسی در منطقه است.

 اما ان شاء الله که مردم عراق با هوشیاری آحاد مردمی و رهنمودهای مراجع بتوانند آتش این فتنه بر سر امت اسلام را خاموش کنند. و پیوند ملت‌ها و دولت‌های منطقه خصوصاً دو کشور عراق و لبنان با ایران بیشتر خواهد شد .بعد از فروکش کردن آتش فتنه ،حقیقت‌ها آشکار خواهد شد و نفاق‌های داخلی هم رسوا می‌شوند.

دکتر مهدوی تصریح کرد: صدور انقلاب و پیام آن به جهان در ۱۳آبان ماه سال ۵۸ به دنیا مخابره شد که این انقلاب با تمام انقلاب‌ها متفاوت بوده و کاملاً استکبارستیز هست.در آن ۱۳آبان بود که بیم برای مستکبرین و امیدها برای مستضعفین با جدیت شروع و خواب را از چشم ظالمان عالم ربود.

اگر ۱۳آبان ۵۸ رخ نمی‌داد سال‌ها طول می‌کشید تا پرده تزویر، براندازان و غرب‌گرایان داخلی بالا برود. اگر ۱۳ آبان اتفاق نمی‌افتاد جریان نفاق و فتنه پا به‌پای انقلاب حرکت می‌کرد تا در فرصت مناسب علیه آن اقدام کند.

۱۳آبان اولین جرقه قدرت‌یابی ایران در منطقه و ارتقاء سطح بازیگری کشور ایران در عصر جدید را در عرصه جهانی باقدرت تأثیرگذاری بالا به منصه ظهور رساند.۱۳ آبان خباثت‌ها و دخالت‌های آمریکا در کشور را برملا و هیمنه آن را برای اولین بار در تاریخ شکست داد و اعتمادبه‌نفس را به جامعه تزریق نمود.

دکتر مهدوی بیان داشت: ۱۳ آبان حاوی درس‌ها و عبرت‌های زیادی است که متأسفانه به آن خواسته و ناخواسته بی‌توجهی شده است .یکی از عبرت‌های ۱۳آبان همین قضیه مذاکره با آمریکاست. در قضیه بحران گروگان‌گیری عوامل سفارت آمریکا در ایران با وساطت الجزایر طی مذاکراتی توافق و تعهد شد که آمریکا ،شاه و عوامل آن به همراه دارایی‌های ایرانی را به کشور بازگرداند.

توافق شد که تمام تحریم‌ها و ادعاهای آمریکا علیه ایران حل‌وفصل شود تا گروگان‌ها آزاد شوند،گروگان‌ها آزاد شدند ولی هنوز که هنوز است نه‌تنها وعده‌های آمریکا عملی نشد،بلکه تشدید هم شدند.

این مسئول خاطرنشان کرد: اینکه می‌گویند دشمنی آمریکا با ایران از ۱۳آبان و به دلیل تسخیر سفارت صورت گرفته و یا تحریم و تهدیدهای کنونی  آمریکا به دلیل موشک و برنامه هسته‌ای و نفوذ ایران در منطقه است کاملاً اشتباه ست.

آن موقع که آمریکا دولت مصدق را سرنگون کرد، مگر موشک و برنامه هسته‌ای یا ۱۳ آبان وجود داشت؟ مگر همه ارکان حکومت ایران در دست آمریکا نبود؟ آن روزی که هواپیمای مسافربری زدند و بر اساس اسناد به دست آماده علیه ما کودتا نوژه و عملیات دیگر طراحی کردند، آیا موشکی داشتیم؟  آیا حشدالشعبی وجود داشت؟ لذا دشمنی آمریکا یک دشمنی عمیق و ایدئولوژیک بود و هست .

رهبر عظیم‌الشأن انقلاب فرمودند ،همه این را بدانند که آمریکا روبه افول هست و در حقیقت افول آمریکا از همان ۱۳آبان ۵۸ شروع شد .از نشانه‌های افول آمریکا این هست که اکنون آمریکا مؤلفه‌های ابرقدرتی را یکی پس از دیگری از دست می‌دهد.

وی اذعان داشت: الآن به‌وضوح می‌بینیم که مقاومت و ایستادگی مردم در برابر آمریکا از ۱۳ آبان شروع شد باعث شده  آمریکا قدرت اتحاد و ائتلاف‌سازی‌اش رو از دست بدهد و کشورهای هم‌پیمانش هم حاضر نشدند برای فشار به ایران به خلیج‌فارس نیرو دریای مشترک اعزام کنند. سلاح‌هایشان در آسمان ایران، در خاک عربستان در سوریه و … شکت خورد و اعتبارشان را ازدست‌داده‌اند.

همچنین تاکنون آمریکا قدرت پایان دادن به بحران‌ها به‌عنوان یک ابرقدرت و میانجیگری، مهار رقبا در غرب و شرق آسیا، قدرت سرنگونی مخالفان خود ازجمله ایران،روسیه، چین و… را ازدست‌داده است. تنها مؤلفه باقی در دست آمریکا مسئله اقتصاد آمریکاست که با دلار تأمین می‌شود و اگر دلار از معادلات حذف شود ،دیگر افول و سقوط آمریکا عملی خواهد شد .

وی گفت: آمریکا از سال ۲۰۰۴ و بعد از حمله به عراق تاکنون هیچ اتحاد و ائتلافی را نتوانسته تشکیل دهد،آمریکا  در بحران‌های خودساخته کاملاً زمین‌گیر شده است ،بحران عراق ،بحران افغانستان،بحران سوریه ،بحران یمن، بحران فلسطین در باریکه غزه را که خود آمریکا ایجاد کرد تا بتواند آن‌ها را به نفع خود فیصله دهد الآن عاجز مانده است.

شما الآن نگاه کنید ،آمریکا در برابر جمعیت اندک و الحوثی یمن  گردوخاک زیادی به پا کرد، قرار بود ۶ماه تکلیف یمن را مشخص کنند و حالا ۶سال هست که از عهده آن برنیامده‌اند و این یعنی افول و سقوط .زدن پهباد فوق مدرن آمریکایی توسط ایران و شکست سامانه پاتریوت در عربستان توسط یمنی‌ها به هامونی فروش تسلیحات آمریکا است.

اقتصاد آمریکا بر پایه فروش سلاح است، اگر سلاح‌هایش به فروش نرود و دلار از معاملات حذف شود مطمئن باشید همان‌طور که مقام معظم رهبری هم بشارت داده‌اند آمریکا از هم خواهد پاشید.

دکتر مهدوی در پایان بیان داشت: امروز به تعبیر رهبر انقلاب بزرگ‌ترین مبارزه با آمریکا درمیان مردم بودن و خدمت به آن‌هاست، هرکس به شعار مرگ به آمریکا اعتقاد حقیقی دارد ،باید هرجاهست به مردم خدمت کند، مبارزه با آمریکا، امروز مبارزه به افسادهاست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *