راه یابی مستند “آدم و حوا” به سی و دومین جشنواره بین المللی قوم شناسی بلگراد

مستند آدم و حوا به کارگردانی رضا دانش پژوه محصول انجمن سینمای جوانان ایران ،دفتر یاسوج در سی و دومین جشنواره بین المللی قوم شناسی بلگراد حضور خواهد داشت.

به گزارش ” افق دنا ” سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم قوم شناسی IFEF در اکتبر ۲۰۲۳ در موزه قوم نگاری در بلگراد و آرشیو فیلم صربستان برگزار می شود.

جشنواره بین‌المللی فیلم قوم‌شناسی به دنبال ترویج تحقیقات بصری برجسته فرهنگ‌های سنتی و مدرن در سراسر جهان و کمک به افزایش آگاهی عمومی نسبت به اهمیت میراث فرهنگی در توسعه جوامع انسانی است.

مشخصات فیلم های این جشنواره عبارتند از: قوم شناسی و مردم شناسی و انواع دیگری از فیلم ها که سهم قابل توجهی درپرداختن به موضوعاتی از حوزه قوم شناسی و مردم شناسی دارند، امکان شرکت در بخش ویژه را خواهند داشت.

جشنواره بین المللی فیلم قوم شناسی در سال ۱۹۹۲ تأسیس شد و رویدادی است که بینشی از طیف وسیعی از مضامین فیلم‌های قوم‌نگاری ارائه می‌کند و آثار فیلم‌سازانی را ارائه می‌دهد که هم سبک زندگی سنتی و هم مدرن جوامع انسانی را بررسی می‌کنند.

در ابتدا بیشتر تولیدات تلویزیون ملی را در مورد فولکلور و آداب و رسوم مردم بالکان و اسلاو ارائه می کرد.

با گذشت سالها، جشنواره شروع به پوشش طیف گسترده ای از موضوعات در انسان شناسی فرهنگی و اجتماعی در سراسر جهان کرد.

ماموریت آن پرورش رویکردهای پژوهشی و خلاقانه در مورد مستندهای قوم نگاری، آموزش عموم مردم در مورد سنت های فرهنگی مختلف محلی، و همچنین بالا بردن صدایی برای رسیدگی به مشکلات جامعه مدرن است که اغلب ارزش های میراث فرهنگی را نادیده می گیرد.

این جشنواره هر ساله توسط موزه قوم شناسی در بلگراد برگزار می شود. پخش بین الملل این فیلم به عهده محمد حسنی می باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *