معلمی شغل و حرفه نیست، بلکه ذوق و هنر توانمندی است‌

به گزارش “افق دنا” به نقل از روابط عمومی مدیریت اموزش و پرورش شهرستان دنا، امید آزاده گفت: معلمی در قرآن به عنوان جلوه ای از قدرت لایزال الهی نخست ویژه ذات مقدس خداوند تبارک و تعالی است.

وی افزود: در نخستین آیات قرآن که بر قلب مبارک پیغمبر اکرم (ص) نازل شد، به این هنر خداوند اشاره شده است:اقرا باسم ربک الذی خلق، خلق الانسان من علق، اقرأ و ربک الاکرم، الذی علم بالقلم، علم الانسان ما لم یعلم. (علق: ۱ـ ۵)بخوان به نام پروردگارت که جهانیان را آفرید.

آقای آزاده تصریح کرد: انسان را از خون بسته سرشت بخوان! و پروردگارت کریمترین است همان که آموخت با قلم، آموخت به انسان آنچه را که نمی دانست.

وی با بیان جایگاه معلم و اهمیت آن گفت: شرافت و مرتبت معلم زمانی اهمیت دارد که بتواند شان خداوند و پیامبران را در وجود خود محقق سازد و پیوند انسان به هدف متعالی خلقت یعنی عبادت را برقرار سازد.

مدیر آموزش پرورش سی سخت افزود: لذا در این تعریف شهید مرتضی مطهری یکی از آن معلمان راستین است که اولاً با نگاه ترکیبی به همه معارف بشری نظر می کند و ثانیا تمامی تلاشهای علمی و عملی را مقدمه ای برای عبادت می داند و در این راه به مرحله سوم دینداری راه می یابد و با شهادت، عبادت عملی و علمی خود را کامل می سازد.

امید آزاده در پایان به تشریح برنامه های ستاد بزرگداشت هفته مقام معلم برای تکریم شان و منزلت معلمان پرداخت و مهمترین این برنامه ها رو به شرح ذیل اعلام کرد.

۱_ غبار روبی گلزار شهدای گمنام و برگزاری زیارت عاشورا در گلزار شهدای گمنام شهر سی سخت و پاتاوه روز دوشنبه تاریخ دوازدهم اردیبهشت.

۲_ شرکت حداکثری فرهنگیان دانش آموزان در نماز جمعه شهر سی سخت و پاتاوه روز جمعه مورخ پانزدهم اردیبهشت.

۳_ سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه در شهر سی سخت که بنده امروز در خدمت شما عزیزانهستم و شهر پاتاوه توسط مسئول نمایندگی آموزش و پرورش آقای ربانی در روز جمعه مورخ پانزدهم اردیبهشت.

۴_ استقرار میز خدمت در نماز جمعه و پاسخگویی به سوالات مطرح شده

۵_ برگزاری جشن بزرگ هفته بزرگداشت مقام شامخ معلم با حضور مسئولان استانی و شهرستانی، فرهنگیان و دانش آموزان در تاریخ هفدهم اردیبهشت.

۶_ تجلیل از فرهنگیان نمونه شهرستان در روز هفدهم اردیبشهت

۷_ تجلیل از بازنشستگان سال های گذشته شهرستان در طول هفته.

۸_ عیادت و سرکشی از فرهنگیان و بازنشستگان شهرستان دنا که در بستر بیماری هستند.

۹_ برگزاری مسابقات ورزشی ویژه فرهنگیان در طول هفته معلم.

۱۰_ تجلیل از خانواده معظم شهدا و ایثارگران و به خصوص خانواده ی شهدای فرهنگی و دانش اموزی.

۱۱_ برپایی نمایشگاه های علمی، آموزشی وفرهنگی، هنری

۱۲_ برگزاری پویش بوسه بر دستان معلم

گفتنی است تجلیل از امام جمعه و اعضای ستاد نماز جمعه شهر سی سخت و استقرار میز خدمت مدیریت آموزش و پرورش شهرستان دنا از برنامه های امروز مراسم نماز جمعه شهر سی سخت بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *