نجات جان یک دختر بچه هفت ساله توسط پسر شجاع/هشدار به خانواده ها: کودکانتان را حتی در کنار آب های کم عمق رها نکنید

“افق دنا” : جویباری کوچک و روان کنار محل اتراق جاری بود و نرجس و شهزاد(کودکان خانواده) در کنار جویبار شروع به بازی کردند.

خانواده ها کمی بالاتر از آنها روی تپه برای استراحت و صرف نهار نشسته بودند و سرگرم صحبت شده و به خیال اینکه جویبار عمیق نیست و هیچ گونه خطری ندارد، از بچه ها غافل شدند. چیزی نگذشت که یکی دیگر از خانواده های فامیل نیز به جمع آنها پیوست و تارخ پسر بچه ده ساله این خانواده نیز به جمع شهزاد و نرگس ملحق شد. حین بازی، شهزاد از روی دیواره برکه آب لیز خورد و با سر به درون آب فرو رفت و کاملا غرق شد!

فاصله از خانواده ها باعث شد که صدای گریه ها و فریادهای کمک کمکِ نرگس به هیچ جا نرسد. تارخ از سمت کم عمق به دل آب زد و سعی کرد شهزاد را از آب بیرون بیاورد، اما از آنجا که شهزاد در حال غرق شدن بود و دست و پا میزد کار برای تارخ واقعا سخت شده بود. نرگس در کناری ایستاده و بلند گریه میکرد. تارخ در همان حین به نرگس گفت که به کمک نیاز دارد و او میتواند از از قسمت کم عمق وارد آب شود و شهزاد را از آب بیرون بیاورند. بالاخره تارخ با درایت و مهارت، توانست دختر خاله اش را از مرگ حتمی نجات دهد. وقتی شهزاد را از آب بیرون کشیدند تمام دهن و بینی او پر از گل و لای شده بود به طوری که تنفس را برای دخترک سخت کرده بود و به همین دلیل تارخ و نرگس شوکه شدند.

در همین هنگام مادر شهزاد دلشوره گرفته و دنبال بچه ها رفت و وقتی به آنها رسید که هر سه نفر خیس شده و از شدت ترس کنار جویبار افتاده بودند و توان بلند شدن نداشتند و شهزاد توان حرف زدن نداشت.

این مطلب را نوشتم تا علاوه بر تشکر از این پسر شجاع (سید تارخ اسلامی، دانش آموز پایه پنجم مدرسه شاهد دهدشت) و خانواده محترم ایشان، خطاب به خانواده ها این هشدار را بدهم که: این اتفاق ممکن بود خیلی تلخ تمام شود اما با مهارت بسیار خوب این دانش آموز ده ساله که به طرز عجیبی دختربچه را از مرگ حتمی نجات داد، به خیر گذشت.

هر ساله با راه افتادن جویبارها به خصوص در این فصل از سال و خاطرجمعی خانواده ها از اینکه آب ها عمق ندارند، بعضی از کودکان استانمان قربانی می شوند.

لطفا در این روزها که هوای بیشتر مناطق استان مطبوع و جویبارها و دره ها پر از آب است مواظب کودکانتان باشید.

اما با توجه به شرایط جغرافیایی استانمون، یکی از مهمترین مهارت هایی که کودکان نیاز دارند مهارت شنا کردن و مراقبت از خود در کنار رودها و جویبارهاست و مهمتر اینکه به کودکانمان یاد بدهیم که مهارت شنا کردن برای نجات جان کسی که در حال غرق شدن است به تنهایی کافی نیست و باید مهارت غریق نجات شدن را بلد باشیم.

مهارت هایی که تارخ داشته و به یک کودک، جانی دوباره بخشید، را از همراهی با پدر در استخر یاد گرفته و در گفت و گویی که با پدر ایشان داشتم برای آموزش شنا به فرزندش تلاش کرده و همیشه از قوانین بازی و جست و خیز در کنار آب ها با وی صحبت می کرده است. شاید ایشان فکر نمی کرد که همین گفت و گوهای پدر- پسری، روزی جان یک کودک را نجات دهد.

دکتر فاطمه بهرامیان

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *