بی‌تاثیری آنتی‌بیوتیک برای بیماران مبتلا به آنفولانزا/ شیوع زیاد آنفولانزا بین دانش آموزان به دلیل تماس نزدیک

به گزارش “افق دنا” به نقل از yjc، شهنام عرشی بیان داشت: بیماری هایی مانند سرماخوردگی و آنفولانزا معمولا در مدارس به دلیل ازدحام زیاد دانش آموزان در یک محیط شیوع پیدا می کنند و سپس بزرگسالان احتمالا از طریق فرزندانشان به این بیماری مبتلا می شوند.

او گفت: شیوع زیاد بیماری آنفولانزا بین دانش آموزان مسئله‌ای غیر عادی محسوب نمی شود.

به گفته وی بررسی ها نشان می دهند که هیچ گونه داروی آنتی بیوتیکی برای درمان بیماری آنفولانزا موثر نبوده و تنها داروهای ضد ویروسی برای بیماران بستری ضرورت دارند که در این خصوص هیچ گونه کمبود و مشکلی در کشور وجود ندارد.

وی ادامه داد: رعایت بهداشت فردی و فاصله گذاری اجتماعی به همراه زدن ماسک از جمله راه های پیشگیری از ابتلا به بیماری آنفولانزا است و اگر فردی دارای علائم سرماخوردگی است، باید خود را در منزل قرنطینه کند تا بیماری اش به دیگران منتقل نشود.

او افزود: احتمالا قرنطینه و محدودیت های کرونایی باعث شده بودند مواجهه با بیماری کاهش پیدا کند و تغییرات آب و هوایی نیز احتمال شیوع بیشتر بیماری آنفولانزا را تشدید کرده اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد نیز در این خصوص گفت: سه بیماری بی‌رحم کرونا، آنفلوآنزا و سرماخوردگی در سطح این استان جولان می‌دهند.

به گزارش افق دنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج؛ “محمد غلام‌نژاد” با بیان اینکه هیچ شهرستانی در وضعیت قرمز و نارنجی کرونایی در این استان وجود ندارد، خاطرنشان کرد: براساس اطلاعات به دست آمده و مطابق نقشه ی آماری سامانه اطلاع رسانی وزارت بهداشت هم اکنون هشت شهرستان در وضعیت زرد، یک شهرستان وضعیت آبی کرونایی قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم‌ پزشکی یاسوج بیان کرد: شهرستانهای بویراحمد، گچساران، کهگیلویه، چرام، باشت، دنا، مارگون و لنده در وضعیت زرد و بهمئی تنها شهرستان آبی استان کهگیلویه و بویراحمد است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *