سهم کهگیلویه از اشتغال در سالهای گذشته مورد غفلت واقع شده است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی افق دنا؛ مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد به همراه مدیر و معاون اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه به دیدار با امام جمعه دهدشت رفتند و با ایشان به بحث و گفتگو پرداختند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد در این نشست گفت: در بحث حمایت از کارآفرینان و نگاه به ظرفیت های محیطی اشتغال ما منطقه دیشموک را به عنوان نقطه ای خاص انتخاب نموده و با استقرار تیمی در قالب کارگروه توسعه دیشموک، حدود ۳۲۰۰ خانوار با ۷۵ روستا خانه به خانه بازدید کردیم و انشالله با نگاه کارشناسی برای اشتغال در این منطقه حرکت خوبی انجام خواهیم داد.

حمیدرضا واعظی زاده افزود: میز دانش بنیان ها را در استان ایجاد کردیم و با توجه به اینکه سیاست دولت توجه به طبقات جامعه و فقر مطلق است این موضوع را تحت عنوان دستور کار ویژه پیگیری خواهیم کرد‌.

وی تصریح کرد: در این مقوله به کمک بسیج و سازمان های مردم نهاد، برای توسعه و تثبیت اشتغال در حال شناسایی این افراد در جامعه هستیم.

مدیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان از افزایش فضای پرداخت تسهیلات در کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و گفت: ظرفیت پرداخت تسهیلات سال گذشته ما ۴۵۰ میلیون تومان بود که این مبلغ به ۱۸۵۰ میلیارد تمن در سال جاری افزایش پیدا کرده است و ما می توانیم با پشتوانه بهتری به ظرفیت سرمایه گذاری برای اشتغال در فضای کلی استان بپردازیم.

امام جمعه دهدشت نیز در این نشست با اشاره به روایت بوسه پیامبر بر دست کارگر گفت: اینکه پیامبر(ص) دست کارگر را بوسید یک تعارف نیست بلکه یک آموزه است برای ما و نگاه مقام معظم رهبری هم توجه به مقام و جایگاه کارگر است.

حجت الاسلام علی وحدانی فر افزودند: باید کارگر را یک عنصر مفید و بازوی توانمند برای کشور معرفی کنیم چرا که استقلال کشور وابسته به کارگر است.

وی اظهار داشت: کارگر ستون فقرات اقتصاد یک جامعه است که آنطور که باید و شاید دیده نمی شود؛ توجه به کارفرما صورت می گیرد ولی کارگر در جامعه مورد توجه نیست.

ایشان با اشاره به اینکه جامعه کارگری جز وفادارترین جوامع به انقلاب اسلامی است ادامه دادند: اگر از ظرفیت ها در استان استفاده شود می توان ظرفیت اشتغال را بالا برد و در بیشتر موارد چون این فرصت ها کم است ظلم به کارگر زیاد می شود.

حجت الاسلام وحدانی فر تاکید کردند: سهم شهرستان کهگیلویه در بحث اشتغال طی سال های گذشته مورد غفلت واقع شده.

امام جمعه دهدشت از لزوم توجه به وام های اشتغال زایی صحبت نمودند و افزودند: هم در بحث پرداخت وام ها و هم شناسایی افراد وام گیرنده در شهرستان محدودیت هایی وجود دارد.

ایشان در پایان تصریح کردند: شعار سال باید بین مردم ملموس بشود و مردم ببینند این شعار در استان اجرایی می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *