۳ واحد تولیدی شن و ماسه در کهگیلویه بویراحمد مهر و موم شد

به گزارش افق دنا به نقل از صدا و سیما؛ در این بازدید که مدیرکل تعزیرات حکومتی و معاون سازمان صمت کهگیلویه و بویراحمد نیز حضور داشتند ،معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گفت: واحد‌های متخلف تولید شن و ماسه، به خاطر گرانفروشی و تمکین نکردن به قانون، تعطیل شدند.

حامد رهبر افزود: با توجه به گرانی‌های اخیر تولیدات شن و ماسه، دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان به مالکان و متصدیان واحد‌های تولیدی شن و ماسه به صورت کتبی و شفاهی تذکر و خواستار فروش تولیدات بر اساس قیمت مصب و نرخ تعیین شده شد.

وی با بیان اینکه واحد‌های تولیدی به قیمت‌های مصوب و تذکرات مرجع قضایی بی توجهی کرده و تمکین نکردند و تولیدات شن و ماسه خود را با قیمت گزاف به مشتریان فروخته بودند، اضافه کرد: با حضور مسئولان متولی در محل فعالیت ۲ کارخانه در حاشیه رودخانه بشار و یک کارخانه در منطقه دلی بَجَک سپیدار، در شهرستان بویراحمد توقیف و از ادامه فعالیت آن‌ها جلوگیری شد.

وی با اشاره به اینکه برای این کارخانه‌ها پرونده‌های قضایی تشکیل شده و قطعاً با متصدیان این واحد‌ها برخورد قانونی لازم صورت خواهد گرفت ادامه داد: کسانی که در این ایام از این سه واحد تولیدی  شن و ماسه خریداری کرده اند با مراجعه به اداراه تعزیرات حکومتی شهرستان بویراحمد برای طرح شکایت خود اقدام کنند.

رهبر در خصوص تهدید برخی از کارخانه داران شن و ماسه مبنی بر تعطیل کردن واحد‌های تولیدی خود گفت: قطعاً تعطیل خودسرانه و عمدی واحد تولیدی در قانون جرم‌انگاری شده و در صورتیکه همه‌ی شرایط تولید مهیا باشد و تولید کننده بدون دلیل واحد تولیدی خود را تعطیل کند، با او برخورد قانونی می‌شود.

وی با اشاره به رأی صادره در دیوان عدالت اداری در خصوص تعیین نرخ فروش شن و ماسه توسط کارخانه‌داران، افزود: بر اساس رأی صادره در دیوان عدالت باید قیمت‌ها توسط اتحادیه به همین دلیل جلسات متعددی تشکیل و نرخ کارشناسی شده توسط سازمان صنعت معدن و تجارت استان به عنوان نرخ متعارف مصوب و اعلام شد.

معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد از مردم استان خواست که درصورت مشاهده هرگونه گران‌فروشی شن و ماسه، گزارش نمایند و قطعاً تا حصول نتیجه نسبت به پیگیری شکایت مردم اقدام خواهیم کرد و مالکان و متصدیان واحد‌های تولید شن و ماسه در این زمینه پاسخگو خواهند بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *