سرهنگ محقق زاده فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کهگیلویه در سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه این هفته دهدشت:ما با ۲۰ ساله ها جنگ را کنترل و با توانایی که خدا در وجود آن ها قرار داد دفاع کرده و با توکل بر خدا توانستیم به پیروزی برسیم/ بزرگواری, مروت و شجاعت فرماندهان در دوران دفاع مقدس از دیگر خصوصیات بارزی بود که دفاع ما را از سایرین متمایز می کرد

سید حمزه محقق زاده فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کهگیلویه در سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه این هفته شهر دهدشت گفت: ما با ۲۰ ساله ها جنگ را کنترل و با توانایی که خدا در وجود آن ها قرار داد دفاع کرده و با توکل بر خدا توانستیم به پیروزی برسیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی افق دنا سید حمزه محقق زاده فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان کهگیلویه در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه شهر دهدشت در جمع نمازگزاران گفت: در ۳۱ شهریور ماه سال ۵۹ صدام رییس جمهور عراق رسما جنگی را علیه مملکت نوپای ایران اسلامی آغاز کرد.

Û±Û·-Û±Ûµ-Û´Ûµ-1601038687_img-20200925-wa0071

محقق زاده گفت: در طول هشت سالی که این جنگ به طول انجامید تمامی کشورهای دنیا به سرکردگی شرق و غرب جنگی را علیه کشورما که تمام مؤلفه های آن بر اساس دین مبین اسلام بود آغار کردند.

وی افزود: در آن زمان دنیا به دو دسته شوروی و آمریکا تقسیم می شد که شوروی با پیشبینی حکیمانه امام کشور شوروی پس از ده سال از گذشت پیروزی انقلاب اسلامی فرو پاشید.

Û±Û·-Û±Û¶-Û°Û´-1601038649_img-20200925-wa0078

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کهگیلویه گفت: ملت رشید و شریف ایران با اتکا به خدا و پیروی از منویات امام برای مقابله با دشمن بعثی جهاد فی سبیل الله را آغاز و به ندای امام راحل لبیک گفتند.

وی اضافه کرد: ما با ۲۰ ساله ها جنگ را کنترل و با توانایی که خدا در وجود آن ها قرار داد دفاع کرده و با توکل بر خدا توانستیم به پیروزی برسیم.

محقق زاده با اشاره به رشادت های رزمندگان هشت سال دفاع مقدس گفت: به راستی اینها چه کسانی بودند. رزمندگانی که در دل شب بیدار می شدند و با ناله وگریه در دل شب خاضعانه خدا را عبادت و در دل روز به جنگ ابرقدرتان عالم می رفتند و با لبخند به دیدار معبود می شتافتند.

وی گفت: نظامی که بر اساس تفکر ولایت فقیه و تعالیم دینی بنا شد, بعد از حکومت رسول الله اولین حکومتی بود که در مقابل تمام دنیا ایستاد و توانست با زورگویی های آن ها مقابله و به پیروزی برسد.

فرمانده ناحیه مقاومت کهگیلویه گفت: وقتی حمله ای صورت می گیرد دفاعی نیز باید در پی آن صورت گیرد پس ما وقتی به مرزهای ما حمله می شود و تمامیت ارضی ما زیر سوال رفت جوانان ما با بهره گیری از تعالیم ناب اسلامی و پیروری از ولی فقیه به دفاع از کشور خود پرداختند.

Û±Û·-Û±Ûµ-ÛµÛ¶-1601038725_img-20200925-wa0076

وی با اشاره به خصوصیات بارز رزمندگان در دوران دفاع مقدس گفت: یکی از خصوصیت بارز دفاع مقدس تجلی ویژگی های رزمندگان بود که با توسل و توکل و مناجات با خدای متعال روح خود را سیقل می دادند. آن ها جوانانی بودند که شبانه تضرع می کردند در مقابل ارتش تا دندان مسلح دشمن ایستادگی کردند.

محقق زاده عنوان کرد: بزرگواری, مروت و شجاعت فرماندهان در دوران دفاع مقدس از دیگر خصوصیات بارزی بود که دفاع ما را از سایرین متمایز می کرد و همین خصوصیات موجب شد تا آن را دفاع مقدس بنامند.

وی با اشاره به جنایت های بیشمار صدام علیه کشور ما گفت: صدام ملعون نه تنها علیه رزمندگان و ملت ما از هیچ حمله ای دریغ نمی کرد بلکه علیه مردم و ملت عراق نیز حملات شیمیایی و کشتار جمعی انجام می داد.

وی در پایان به برخی از اقدامات صورت گرفته ناحیه مقاومت بسیج شهرستان کهگیلویه در هفته دفاع مقدس به صورت تیتر وار پرداخت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *