دیدار گروه های جهادی شهرستان کهگیلویه به همراه فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کهگیلویه با امام جمعه دهدشت/سرهنگ محقق زاده فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کهگیلویه: حضور مستمر گروه های جهادی در مبارزه با کرونا در زمینه تولید ماسک،گان و وسایل بهداشتی تا رفع مشکلات معیشتی و تهیه بسته های معیشتی و تحویل به مردم/ حجه الاسلام وحدانى فر:در آسیب های اجتماعی به شدت نیازمند کارهای جهادی هستیم

امام جمعه دهدشت با اشاره به ظرفیت بالای گروه های جهادی از ضرورت فعالیت این گروه ها در حوزه آسیب های اجتماعی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری افق دنا؛ گروه های جهادی شهرستان کهگیلویه به همراه فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان با امام جمعه شهر دهدشت دیدار کردند.

 در این دیدار حمزه محقق زاده فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کهگیلویه گفت: بسیج تشکلی است که مولود انقلاب است و رویکرد امامین انقلاب اسلامی خدمت رسانی به مردم است و بسیج نقش مهمی در محرومیت‌زدایی ایفا کرده است.

محقق زاده گفت: خدمت رسانی فقط به منزله کمک مادی به شخصی نیست بلکه در همه وقایع کمک رسانی هایی از سوی بسیج انجام شده که با شیوع کرونا که تمام جهان با آن مواجه هستند و کادر درمان در کشور ما نیز فعالیت و خدمت رسانی جهادی انجام دادند گروه های جهادی نیز پا به پای کادر درمان فعالیت هایی را صورت داده است.

وی اضافه کرد: از اسفند ماه ۹۸ گروه های جهادی اقدام به تولید ماسک، گان و وسایل بهداشت کردند وهمچنین با توجه به ظرفیت خیرین ۱۵۰ هزارماسک تولید و  در حال فعالیت هستند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کهگیلویه با اشاره به دیگر فعالیت های گروه های جهادی گفت: علاوه بر این، فعالیت هایی نیز در زمینه رفع مشکلات معیشتی و تهیه بسته های معیشیتی و تحویل آن ها به مردم صورت گرفته است.

محقق زاده گفت: روز به روز با بالا رفتن تولیدات وسایل بهداشتی رقابتی در جهت کمک رسانی بیشتر به مردم در میان گروه های جهادی شهرستان وجود داشت که این موضوع خود موجب پیشرفت و خدمت رسانی بیشتر به اقشار مختلف و آسیب دیده شهرستان می شد.

گروه های جهادی شهرستان کهگیلویه درعرصه های دیگر نیز فعالیت می کنند که کمک به نیازمندان در ساخت خانه ها,سرویس های بهداشتی و سایر فعالیت های عمرانی کوچک و بزرگ از جمله آن هاست.

در ادامه حجت الاسلام وحدانی فر امام جمعه دهدشت به سابقه کار جهادی در اسلام اشاره کرد و گفت:  وقتی سابقه کارهای جهادی در اسلام را نگاه می کنیم می بینیم که رسول اکرم در بحث تبلیغ اسلام کارهای جهادی فراوانی انجام می دادند.وقتی از مکه خارج می شدند علی رغم اذیت های مکرر دوباره به طائف می رود و تبلیغ می کند.

حجت الاسلام وحدانی فربه ظرفیت های بالای گروه های جهادی اشاره کرد و گفت: امروز لازم است گروه های جهادی فعالیت های پایه ای و بنیادین انجام دهند.

وی افزود: کار جهادی را باید از اهل بیت علیهم السلام یاد گرفت و آن ها را سرلوحه فعالیت های خود قرار دهیم تا فعالیت هایمان رنگ و بوی دینی بگیرد.

حجت الاسلام وحدانی فر گفت: کار اگر برای خدا باشد خدا می بیند و اگر خدا لطف کند همه بشر هم نمی تواند مانعی برای تحقق و به ثمر رسیدن آن باشد.

وی تاکید کرد: داشتن اخلاق نیک ومومنانه نمونه یک جوان بسیجی نمونه و انقلابی است و بسیجیان گروه های جهادی نیز این حسنه مهم را همیشه سرلوحه فعالیت های خود قرار دهند.

وحدانی فر گفت: همراهی , همکاری و هم اندیشی مسئله مهمی است که در گروه های جهادی باید مورد توجه قرار گیرد, بنا بر ظرفیت های موجود منطقه برنامه ریزی لازم انجام شود.

امام جمه دهدشت به مسئله آسیب های اجتماعی اشاره کرد و گفت: در آسیب های اجتماعی به شدت نیازمند کارهای جهادی هستیم. به فضای فکری و اندیشه باید اهمیت بیشتری دهیم و در فعالیت های جهادی خود آن ها را مورد استفاده قرار دهیم. دامنه فعالیت ها را گسترده کنیم و با توجه به توان و ظرفیت های موجود و با کمک نیروهای فکری فعالیت ها را توسعه دهیم.

وی با تاکید بر بالابردن سطح آگاهی جوانان جهادی گفت: تخصصی انجام دادن کارها و حضور جدی گروه های جهادی در مساجد و فعالیت های مذهبی و همچنین بالابردن مطالعه و آگاهی برای این گروه ها حائز اهمیت است.همچنین جوان جهادیِ مومنِ انقلابی وقتی در جایی برای کار جهادی حضور پیدا می کند باید اینقدر مطالعاتش بالا باشد که حرف برای گفتن داشته باشد.

حجت الاسلام وحدانی فر مساجد را سنگرهای مهم فعالیت های انقلاب خواند و گفت: حضور جدی در سنگرهایی به اسم مساجد برای گروه های جهادی لازم است و هر گاه سنگرهای ما خراب شد دشمن با شبهات اعتقادی ما را نابود خواهد کرد.

وی اضافه کرد: در فعالیت های مختلفی که صورت میگیرد  ظرفیت های فکری,اعتقادی و فرهنگ و رسوم مردم را مورد توجه قرار دهیم و بر اساس آن هابرنامه ریزی کنیم.

امام جمعه دهدشت به مسئله اشتغال جوانان جهادی اشاره کرد و گفت: لازم است که جوانان انقلابی در صنوف مختلف فعالیت کنند و در بازار حضور داشته باشند و به سمت تولید و رونق آن پیش بروند.

در ادامه تصاویر تکمیلی آمده است؛

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *