حجه الاسلام وحدانی فر امام جمعه دهدشت در نشست خبری مطرح کرد:نماز جمعه باید وحدت بخش, بصیرت افزا, مطالبه گر, روشنگر, پیگیر, مستدل, متقن وعالمانه باشد/بی شهردار بودن شهر نیز در جهت رفع برخی از مشکلات شهر مزید بر علت بوده است/ما مرزبندی طایفه ای ندارم و نه برای آمدن در دهدشت قبای دوخته و نه برای ماندن عمامه ای دوختم وقرار است که ما مطالبه گر باشیم

حجت الاسلام والمسلمین وحدانی فر گفت: ما مرزبندی طایفه ای ندارم و برای آمدن در دهدشت نه قبایی دوخته و نه برای ماندن عمامه ای دوختم بلکه قرار است که ما مطالبه گر باشیم.

به گزارش پایگاه خبری افق دنا؛ دیروز عصر به مناسبت فرارسیدن سالروز اقامه اولین نماز جمعه کشور نشست خبری امام جمعه دهدشت برگزار شد.

 
حجت الاسلام والمسلمین علی وحدانی فر امام جمعه دهدشت گفت: اصحاب رسانه اصحاب روشنگری و بیداری جامعه هستند و امیدوارم که در این رسالت موفق باشند.
وحدانی فر ضمن تبریک به مناسبت سالروز اقامه اولین نماز جمعه بعد از انقلاب اسلامی در کشور با حکم امام راحل گفت: از آن به بعد این روز را به عنوان روز نماز جمعه معرفی  کردند و در استان ما انتظار اهمیت و اهتمام بیشتر به نماز جمعه است .
وی افزود: نماز جمعه مهمترین رسانه فرهنگی کشور است و هر هفته بیش از ۹۰۰ نماز جمعه در کشور برگزار می شود.
امام جمعه دهدشت گفت: نماز جمعه باید وحدت بخش, بصیرت افزا, مطالبه گر, روشنگر, پیگیر, مستدل, متقن  وعالمانه باشدو همچنین منافع عمومی مردم در آن دیده شده باشد.
وحدانی فر اضافه کرد: از دیگر رسالت های نماز جمعه مردمی بودن, استکبار ستیز بودن ومقابله با دشمنان  و همچنین تشویق مردم به مبارزه با دشمنان است.
وی با اشاره به وظیفه امام جمعه گفت: امام جمعه باید وظیفه امامت خود را انجام و آن ها را در نماز جمعه در میان مردم مطرح کند.
حجت الاسلام وحدانی فر گفت: تمام تلاش ما این است که نماز جمعه به سمت یک نهاد مردمی, جوان, پویا و کاملا انقلابی پیش برود.
وی اضافه کرد: یکی از مهمترین اولویتهای ما مسأله گام دوم انقلاب است که رهبری در آن ۴۶ بار به مسأله جوان تاکید می کند.
امام جمعه دهدشت گفت: مسأله سبک زندگی اسلامی ایرانی بسیار مهم است و در زندگی باید تلاش کنیم که سبک زندگی را به سمت ایرانی اسلامی پیش ببریم. در نهاد نماز جمعه باید مطالبات رهبری مورد تاکید قرار گیرد.
وی عنوان کرد: آسیب های اجتماعی مسأله مهمی است و معتقد به سلامت اجتماعی هستیم و باید به سمت سلامت اجتماعی در جامعه پیش برویم که موضوعات مهمی در این زمینه در شهرستان وجود دارد.
حجت الاسلام وحدانی فر با اشاره به ظرفیت های رسانه ها گفت: می شود با قلم, بیان و اطلاع رسانی, روشنگری فعالیت ها و کارهای خوبی در جامعه انجام داد و فعالیت های خوبی نیز در شهرستان آغاز شده که تا حصول نتیجه آن ها را پیگیری خواهیم کرد.
وی گفت: امام جمعه جایگاه پدر جامعه را برعهده دارد و ما با آغوش باز از هر کسی که در جهت رفع مشکلات شهرستان کمک کند استقبال می کنیم.
امام جمعه دهدشت تاکید کرد: داعیه ما مچ گیری از مسئولین نیست بلکه همکاری و هماهنگی با دستگاه های مختلف برای حل مشکلات مردم و هدایت اقشار مختلف جامعه است.نگاه های خط کشیده نزد من جایگاهی ندارد و هر جا منافع عمومی مردم, اسلام و انقلاب تخریب شود به هیچ وجه سکوت نخواهم کرد.
وی با اشاره به برخی از فعالیت های اخیر خود در شهرستان در راستای پیگیری مطالبات مردمی گفت: بازدید هایی در شهرستان صورت گرفته و واقعیتهای ملموس نیز دیده شده است. در منطقه گلزار از برخی از مطالبت مردمی در این منطقه از جمله بوی بد کانالی که در مجاورت خانه های مردم وجود داشت و گلایه آنها خجالت کشیدم.همچنین باید ما با همراه و همکاری رسانه ها  این فرهنگ را در شهر جا بیاندازیم که در شهر زباله نریزیم و اینرا  باید بدانیم که وقتی زباله ای ریخته می شود کمر  کسی دیگری برای برداشتن آن خم می شود.
وحدانی فر گفت: ما مرزبندی طایفه ای ندارم و نه برای آمدن در دهدشت قبای دوخته و نه برای ماندن عمامه ای دوختم وقرار است که ما مطالبه گر باشیم.
وی با اشاره به برخی از مشکلات شهر دهدشت گفت:  بی شهردار بودن شهر نیز در جهت رفع برخی از مشکلات شهر مزید بر علت بوده است.
حجت الاسلام وحدانی گفت: شهدای شهر دهدشت مظلوم واقع شدند. گلزار شهدای دهدشت ایراداتی دارد که از جمله آن گرمای هوایی است که از ابتدای ساخت این مکان این مشکل وجود داشت که عامل آن نیز کاهش ولتاژ است و هماهنگی های لازم برای برطرف شدن این موضوع انجام شده است.
وی ادامه داد: مسؤولین باید بدانند که اگر شهدا نبودن هیچکدام از ما مسئول نبودیم اما در این شرایط برای حل مشکلات گلزار پاسگاری هایی انجام می دهند که در شان شهدای والامقام نیست.
امام جمعه دهدشت با اشاره به برخی از فعالیت های انجام شده در راستای حل مشکلات گلزار شهدای دهدشت گفت: با پیگیری های انجام شده طبق ماده های قانونی مشکل گلزار از استان پیگیری و درصد زیادی از این مشکل نیز حل شد و در روزهای آینده نیز با همکاری مسیولین مربوطه مشکل برق گلزار حل خواهد شد.
وی اضافه کرد:  متر مربع از منطقه شهدای گمنام دهدشت  با همکاری گروه های جهادی و بسیجی مسطح و این اقدام مناسبی بود که در ادامه امیدواریم شاهد اقدامات مهم تر و زیرساختی باشیم.
در ادامه تصاویر تکمیلی آمده است؛
منبع:صبح زاگرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *