رئیس شبکه بهداشت کهگیلویه عنوان کرد: پراکندگی کرونا در بسیاری از نقاط شهرستان/۳ بخش مختص کرونا در حال تکمیل است

رئیس شبکه بهداشت کهگیلویه گفت: ظرفیت ما در حوزه درمان محدود است و ۳ بخش را به حوزه کرونا اختصاص دادیم و این سه بخش در حال تکمیل شدن هستند.

به گزارش پایگاه خبری افق دنا:محمد طاهر طیب زادگان رئیس شبکه بهداشت شهرستان کهگیلویه در گفت و گو با خبرنگاران در مورد آخرین وضعیت شهرستان کهگیلویه  در مورد ویروس کرونا گفت: با توجه به رصد بیماری در شهرستان و استان و با توجه به اهمیت شرایط کنونی در فضای مجازی آگاهی هایی در مورد بیماری کرونا پیدا شده و حساسیت های بیشتر برای همه بوجود آمده است.

طیب زادگان با اشاره به تفاوت موج دوم کرونا در شهرستان کهگیلویه گفت: یکی از تفاوت های موج دوم کرونا نسبت به موج اول در کهگیلویه این است که  قبلا در نقطه هایی از شهرستان موارد بیماری گزارش نشده بود اما اکنون در بسیاری از مناطق شهرستان مواردی از بیماری وجود داشته است.

وی افزود: با توجه به آمار بدست آمده در استان و شهرستان گروه های سنی مختلف به این بیماری مبتلا می شوند و حتی برخی از افراد که سن بالایی نداشته به بیماری مبتلا و حتی مواردی فوتی بدون داشتن بیماری زمینه ای نیز وجود داشته است.

طیب زادگان گفت: هیچ شواهدی مبنی بر ضعیف شدن بیماری وجود ندارد و در خال حاضر کرونا با قدرت بیشتر افراد را درگیر و مبتلا می کند.

رئیس شبکه بهداشت کهگیلویه گفت: وقتی در اوایل اسفندماه یک یا دو مورد کرونا گزارش می شد ترس همه را فرا می گرفت و اما اکنون روزی نیست که مورد مبتلا نداشته باشیم.

وی اضافه کرد: مواردی که به بیمارستان مراجعه می کنند بیمارانی هستند که نیاز به مراقبت های بیمارستانی دارند و اکنون ۲ بخش جدید مخصوص بیماران کرونایی به بخش کرونای قبلی اضافه شده است. همچنین برای ارائه خدمات درمانی به بیماران، نگرانی های زیادی داریم.

طیب زادگان با اشاره به پذیرش بیماران مبتلا به کرونا از شهرستان های مجاورگفت: بیش از ۷۰ درصد بیماران ما از شهرستان های مجاورهستند.

وی با ابراز نگرانی برای کادرهای درمانی گفت: پیش بینی های خوبی در مورد ادامه روند کنونی نداریم و نگرانی ما درگیری کادرهای بهداشت و درمان با این بیماری است و خستگی ، فرسودگی و در ادامه ابتلا به این بیماری نیز نگران کننده است و ما را با کمبود نیروی درمانی مواجه می کند.

رئیس شبکه بهداشت کهگیلویه با انتقاد از برخی صنوف شهرستان گفت: دفتر خانه های ثبت ازدواج تعهداتی نسبت به ستاد کرونا دارند و متاسفانه به آن ها پایبند نبوده و درمورد شرایط کنونی مراعات نمی کنند.

این مسئول اضافه کرد: از ادارات و بانک ها انتظار داریم که راهکارهایی به کار ببندند که ازدحامی در مراجعه ارباب رجوع بوجود نیاید.

طیب زادگان با ابراز نگرانی در مورد محدود بودن امکانات شهرستان در زمینه بهداشت و درمان گفت: با توجه به امکانات درمانی لازم است که ما هم مثل شهرستان هایی که وضعیت قرمز دارند حرکت کنیم و محدودیت هایی را لحاظ کنیم.

وی ادامه داد: اقامتگاه ها و مراکز عرضه مواد دخانی و قلیان باید تعطیل شوند.همچنین افرادی که در غسال خانه حضور دارند طبق دستورالعمل های بهداشتی اقدامات لازم را باید انجام دهد.

رئیس شبکه بهداشت کهگیلویه گفت: ظرفیت ما در حوزه درمان محدود است و ۳ بخش را به حوزه کرونا اختصاص دادیم و این سه بخش در حال تکمیل شدن هستند.

منبع:صبح زاگرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *