انتقاد شدید ائمه جمعه کهگیلویه و بویراحمد از افسارگسیختگی بازار و گرانی/لزوم محاکمه غارتگران بیت المال/کنایه ای به وزیر امور خارجه

نماز عبادی-سیاسی و دشمن شکن جمعه در شهرها و بخش های استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور مردم ولایتمدار استان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری افق دنا به نقل از صبح زاگرس؛نماز عبادی-سیاسی و دشمن شکن جمعه در شهرها و بخش های استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور مردم ولایتمدار استان برگزار شد.

 

انتقاد شدید امام جمعه یاسوج از وضعیت بازار مسکن

امام جمعه شهر یاسوج در خطبه اول نماز جمعه شهر یاسوج با اشاره به آیاتی از قرآن گفت: قرآن می فرماید همه شما را از یک مرد و زن با قبیله های مختلف قرار دادیم تا همدیگر را بشناسید، یعنی انسان ها مانند و شبیه یکدیگر نیستند حتی سرانگشت انسان ها با یکدیگر متفاوت است، و این تفاوت ها سبب شناخت انسان ها از یک دیگر می شود.

آیت الله حسینی بیان کرد: در دوران جاهلیت و پیش از ظهور اسلام امتیاز انسان ها بر اساس قبیله و نسب بود اما در نگاه دین برتری وجود ندارد و تنها ملاک برتری تقوا و دینداری است.
وی افزود: امتیازبندی های امروزی مورد تاکید نیست بلکه کسانی که بیشتر به رعایت تقوایی الهی می پردازند و پایبندی به قانون دین داشته باشند برتر هستند.

امام جمعه شهر یاسوج ادامه داد: نگاه مادی گرایانه، پول و ثروت نفوذ اجتماعی و برتری در رتبه های سیاسی نگاه غیر الهی است و قرآن خط بطلان بر این موضوعات کشیده است.

وی گفت: در نگاه دین برتری نژادی، قبیله ای و رنگ پوست ملاک برتری نیست.

حسینی تاکید کرد: امروز در نگاه آمریکایی تبعیض و بی عدالتی، تحریم و نگاه برتری جویانه و غیر الهی وجود دارد و میلیون ها انسان به وسیله همین نگاه برتری جویانه و تنها به جرم استقلال و آزادی قتل عام شدند.
امام جمعه شهر یاسوج گفت: امروز کشتار سیاهپوستان آمریکایی، فاصله های طبقاتی، تفکرات سرمایه داری نمونه ای از تبعیض و خلاف ارزش های بشری در این کشور است.
آیت الله سید نصیر حسینی در خطبه دوم نماز جمعه شهر یاسوج با دعوت نمازگزاران به تقوای الهی گفت: هر آدم ضعیف و ذلیل که به حق روی آورد عزت پیدا خواهد کرد.

وی گفت: شنبه روز تجلیل از امام زادگان و بقاع متبرکه استان است؛ ۲۲۵ امام زاده در  استان داریم و یکی از افتخارات استان بوده که ثبت قانونی شده است .
حسینی با اشاره به شهادت شهید بهشتی و یاران او  در سال ۱۳۶۰ گفت: هفته قوه قضاییه را به تلاش گران این عرصه تبریک عرض میکنیم، قضاوت مربوط به اولیا و ایمه اطهار  و جایگاه مجتهدان و عالمان است.

وی بیان کرد: اگر قوه قضاییه نباشد  ظلم و ستم رواج خواهد داشت و حق الله و حق الناس رخ خواهد داد، و اگر جامعه مسلمان باشد اما زیاده خواهان و ظالمان مسلط شوند آن جامعه سرنگون خواهد شد.

امام جمعه یاسوج در ادامه گفت: حرکت ریاست قوه قضاییه برای مبارزه با مفاسد قابل تحسین است، ظرفیت های قوه قضاییه با وجود جنگ و تحریم فراوان است و کسانی که  بیت المال و  مراکز اشتغال را تسخیر کرده اند هشدار می دهم در غیر اینصورت برخورد سخت و قاطع خواهد شد.

وی تاکید کرد: امروز بازار خصوصا مسکن کمر شکن است و باید  مسولان  افسارگسیختگی بازار را سامان دهند از طرفی مردم باید انصاف داشته باشند.
امام جمعه شهر یاسوج عنوان کرد: امروز دشمن با تحریم و ستم دشمنی خود را نشان می دهد در این شرایط نباید نسبت به هم رحم و مروت داشت؟

وی با اشاره به افزایش شمار مبتلایان به کرونا گفت:  تجمعات عامل افزایش شمار بیماران کرونایی است و باید با رعایت دستور العمل های بهداشتی و استفاده ماسک و دستکش و‌پرهیز از تجمعات شادی و عزا به سلامتی خود و خانواده هایمان کمک کنیم.

 

********************************

امام جمعه موقت گچساران:غارتگران بیت المال باید محاکمه شوند/مردم دیگر طاقت ندارند

حجت الاسلام علیرضا صفایی،امام جمعه موقت گچساران ظهر امروز درخطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی با اشاره به مناسبت های این هفته گفت:دهه کرامت و پیشاپیش میلاد حضرت ثامن الحجج علیه السلام را به همه مومنان و مومنات تبریک عرض می کنم.

 

وی درادامه افزود:هفتم تیرماه، سالروز شهادت مظلومانه دکتر بهشتی و ۷۲تن از یاران حضرت امام (ره) با انفجار بمب در دفتر حزب جمهوری اسلامی توسط گروهک منافقین در سال ۶۰است، که روز قوه قضاییه هم نام گرفته است.

امام جمعه موقت گچساران گفت:این روزها از قوه قضاییه و شهید والا مقام شهید بهشتی و یارانش زیاد می شنویم ، این ایام مردم از یک طرف به خاطر اقدامات ارزنده  “آیت الله رئیسی” دلگرم شده اند و به جهت مقابله جدی با فساد و محاکمه مفسدین اقتصادی و غارت گران بیت المال از مجموعه قوه قضاییه کمال قدردانی را دارند.

صفایی در ادامه اظهارکرد:در این روزها هم شنیدیم افرادی امثال طبری ها که سال ها در قوه قضاییه بروز و ظهور کردند ،خیانت ها و جنایت ها هم به ملت تحمیل کردند که امیدواریم مسئولین محترم قوه قضاییه از وقوع چنین خیانت هایی هم جلوگیری کنند که ما امیدواریم و دلمان هم گرم است.

وی افزود:برخی ها واقعا با این مملکت و بیت المال چه کرده اند؟اصلا حرف هایی می شنویم که مغز انسان سوت می کشد،رشوه های آنچنانی که باید با مفسدین برخورد قاطع شود.

امام جمعه موقت گچساران گفت:۱۲تیرماه نیز سالروز حمله نام آمریکایی به هواپیمای مسافربری در سال ۶۷و شهادت ۲۹۸سرنشین آن است که روز افشای حقوق بشر آمریکایی هم نام گرفته است ،ببینید دولتمردان آمریکایی چقدر جنایتکار بوده و هستند و امروز برای همه دنیا این جنایات روشن شده است .

صفایی در ادامه اظهارکرد:دولتمردان آمریکایی توان دیدن عزت جمهوری اسلامی را ندارند و تحمل هم نمی کنند و یک هواپیمای مسافربری اعم از ایرانی و غیرایرانی، توسط ناوگان آمریکایی مورد هدف قرار گرفت و زن و کودک و پیر و جوان پرپر شدند و در حالی ست که مدال افتخار هم به فرمانده ناو داده می شود.

وی افزود:امروز در خود آمریکا مردم قیام  کرده اند و نمادهای ظلم و نژاد پرستی را یکی پس از دیگری پایین می کشند، وفتی مردم بیدار شدند می توانند حاکمان صالح را بر سر کار بیاورند و همانگونه که ملت بزرگ ایران طاغوت را سرنگون کرد و انسان های شایسته و وارسته را به حاکمیت رسانید.

امام جمعه موقت گچساران گفت:امروز نه تنها آمریکا بلکه دیگر کشورهای اروپایی هم در حال انجام چنین اقداماتی هستند،هنوز که هنوز است در آمریکا و برخی کشورها خبر از برده داری به گوش می رسد و کرامت انسانی را هیچوقت نخواسته و نمی خواهند.

صفایی در ادامه اظهارکرد:هفته قبل در این شهرستان رحلت شهادت گونه البرز زارعی را داشتیم ،جوانان فداکاری که برای صیانت از جنگل های شهرستان به کوه می زنند و با جسم شان آتش سوزی ها را مهار کردند که چنین جوانانی بخاطر حفاظت از منابع طبیعی و محیط زیست در تاریخ ماندگارند.

وی افزود:درخواست شده است که این جوان فداکار گچسارانی همانند شهدای خدمت به عنوان شهید معرفی شوند؛اما متاسفانه همچنان بحث آتش سوزی ها را در اقصی نقاط استانمان داریم و خدا کند این اتفاقات از روی عمد هم نباشد که در حقیقت چه جوابی در مقابل ملت و آیندگان دارند.

امام جمعه موقت گچساران گفت:مسئولین تفکر و تدبیر کنند و صیانت از طبیعت را در اولویت برنامه هایشان قرار دهند؛موضوع کرونا هم شک نکنیم که امتحان خداوند است که کل عالم را گرفته است نزدیک ۵۰۰هزار نفر در دنیا براثر این ویروس جان باخته اند که باید جدی بگیریم و از مشکلات جامعه ما این است که برخی از مسئولین و مردم جدی نمی گیرند.

صفایی در ادامه اظهارکرد:در این شرایط کرونایی مسئله حج و زیارت لغو شده است و عربستان سعودی اعلام کرد که از پذیرش حجاج معذوریم،البته عمدی هم در کار نیست و نوبت حجاج برای سال های آینده هم محفوظ است.

وی افزود:در این بحران کرونا ،متاسفانه دشمن اصلی اسلام یعنی اسرائیل غاصب بدنبال سوء استفاده است و کرانه باختری را کم کم به خاکش ملحق  می کند و بازهم سعودی ها حملاتشان را به کشور مظلوم یمن ادامه می دهد.

امام جمعه موقت گچساران درادامه گفت:این همه فریاد در این کشور علیه گرانی ها کشیده می شود اما روز به روز وضعیت هم وخیم تر می شود، الان ببینید همین مرغ و تخم مرغ چقدر افزایش قیمت داشته اند؟آن روزی که فریاد کشیده می شد بنزین را گران نکنید، می گفتند بنزین گران بشود کنترل می کنند که خیانت ها کردند ، مردم دیگر طالقت ندارند و پول ندارند نان بخرند.

صفایی در ادامه اظهارکرد:این مجلس یازدهم که تازه سرکار آمده است که ادعای اصولگرایی و دفاع از حقوق مردم و ارزش های انقلاب دارد،پس تاکی؟و این گرانی ها در زمان شما دارد اتفاق می افتد به فریاد این مردم برسید.

******************************

امام جمعه لیکک: چرا دولت گرانی های افسار گسیخته بازار را رها کرد؟

نماز جمعه این هفته شهر لیکک به امامت حجت الاسلام سید محمد یوسف افروعی اقامه شد.

حجت الاسلام افروغی ابتدا با اشاره به تاثیر منفی گناه افراد بر زندگی اجتماعی و جامعه،گفت: تا می توانیم به مردم خدمت کنیم و دل به دست بیاوریم،لذت زندگی به همین چیزهاست.

وی با گرامیداشت روز بزرگداشت حضرت شاهچراغ (ع)،گفت:این امامزاده برکات زیادی در راستای حفظ و ترویج دین برای مردم داشت.

امام جمعه شهر لیکک در فرازی دیگر از خطبه های امروز با تقدیر از اقدامات مثبت دستگاه قضایی کشور،گفت:این اقدامات امید را در دل مردم زنده کرد.

حجت الاسلام افروغی با گرامیداشت سالروز شهادت شهید بهشتی و یاران باوفایش، خاطرنشان کرد:ایشان در اوج قدرت منظم و بسیار زاهد بود،همه چیز خویش را در راستای خدمت به مردم و انقلاب هزینه کرد.

وی افزود:دشمنان به خصوص منافقین چنان علیه شهید بهشتی اتهام زدند که در میدان آستانه قم علیه ایشان شعار می دادند.

حجت الاسلام افروغی تصریح کرد:شهید بهشتی قطعا با نقشه آمریکایی ها ترور و شهید شد همانگونه که ایام تیر به خاطر ترور و دشمنی های آمریکا روز و هفته حقوق بشر آمریکایی در تقویم ما نامگذاری شد،حقوق بشری که بر پایه آدم کشی و برده داری است.

وی افزود:در همین ایام در سال ۶۰ بیش از ۲۹۰ نفر انسان بی گناه که نظامی هم نبودند در خلیج فارس توسط آمریکایی ها به شهادت رسیدند، آمریکا که با همه این جنایات مدعی حقوق بشر است و رهبر انقلاب آمریکا را بزرگترین دروغگو قلمداد می کنند.

حجت الاسلام افروغی با بیان اینکه آمریکا دوست دارد به ایران حمله کند و ما را نابود کند، گفت:با این وجود جرات و  توان این کار را ندارد.

وی با اشاره به گرانی های افسار گسیخته تصریح کرد:چرا به مردم وعده داده شد که دلار به ۱۸ هزار تومان نمی رسد؟چطور در مدت زمان اندک ماشینی مثل پراید افزایش ۳۰ میلیون تومانی قیمت دارد؟

وی خطاب به دولتمردان، گفت:چرا بازار را رها کردید؟اینها سوالات مردم است،مردم نگران هستند.

خطیب نماز جمعه بهمئی خاطر نشان کرد:این گرانی ها را باید خود دولت برای کنترل آن ورود کند.

حجت الاسلام افروغی گفت:گرانی ها نشانه این است که هیچ نظارتی بر ایران خوردو نیست،اعترافات افراد دستگیر شده توسط مقامات قضایی حاکی از این است.

وی افزود:نبود نظارت هوشمند و مستمر،عدم هماهنگی در گمرک، در یک کلام طبق گفته کارشناسان می شود قیمت ها را کاهش داد و کنترل کرد.

امام جمعه شهر لیکک تصریح کرد:کسانی پشت این مافیا هستند که کاری به انقلاب و مردم ندارند؛گاهی چند آدم خبیث با دادن مبلغی اندک به رسانه ها قیمت ها را ملتهب کرده تا سود هنگفتی بدست بیاورند، وزارت ارتباطات و صمت باید به سرعت به این مسائل ورود کند.

وی گفت: ما مردم هم باید در این راستا به وظایف خود عمل کنیم.

امام جمعه شهر لیکک با توضیحاتی راجع به صندوق های خانگی،گفت:با وجود اینکه صندوق داران با وجود سود کمتر از بانکها، باز هم سود می برند نشانه این است که بانکها چقدر از مردم سود می گیرند.بانکها باید مردمداری کنند.

وی افزود:گرفتن پول پیش از مردم حرام است،مروم خودتان را وارد کار حرام نکنید، پول شما هم امنیتی برای پس دادن ندارد، مردم الان به شما اعلام شد بعدا مسئولان را مقصر ندانید.

امام جمعه شهر لیکک در فرازی دیگر از خطبه های امروز گفت:آب شهرستان همچنان مشکل دارد، مشکل کمبود برق هم داریم،در بسیاری از لاین ها برق پایین تر از حد نرمال داریم،مردم شرعا وظیفه مصرف بهینه برای کمک به همنوعان دارند .

وی افزود:بهای برق پایین تر از نرمال باید حساب شود و بیمه وسایل مردم که در این نوسانات از بین رفته باید پرداخت شود.

حجت الاسلام افروغی با اشاره به پیک جدید کرونا،گفت:ما موظف به حفظ جان خود،خانواده و دیگر همشهریان و همنوعان هستیم،باید همدیگر را کمک کنیم و توصیه های بهداشتی را هم رعایت کنیم.

**********************************

نماز جمعه این هفته شهر دهدشت به امامت حجت الاسلام والمسلمین علی وحدانی فر در مصلی این شهر با حضور مردم و با رعایت دستورالعمل های بهداشتی برگزار شد.

در این مراسم عبادی سیاسی حجت الاسلام وحدانی فر ضمن دعوت خود و نمازگزاران به تقوای الهی گفت: تقوا مصادیقی دارد که یکی از آن ها در جامعه اسلامی و دینی باید نسبت به آن اهتمام داشته باشیم مساله آبروی مومن است.

وی افزود: انسان باید مراقب باشد که آبروی دیگران را حفظ کند و این از مصادیق تقواست. امروز ما به بهانه روشنگری یا بهانه اینکه فکر میکنیم کار خوبی انجام می دهیم آبروی دیگران را می بریم.

امام جمعه دهدشت با گرامیداشت هفته قوه قضائیه گفت: در یک سال اخیر با تدابیری که شخص رییس قوه و قضات جوان آن داشتند، راه را بر مفسدین بسته اند و این قوا با اقتدار می تواند اعلام کند که بزرگ و کوچک در برخورد با مفسدین برایشان هیچ فرق نمی کند.

وی اضافه کرد: توقع ما از قوه قضاییه این است که انقلابی باشند و به جوانان اعتماد کنند, تصمیم صریح و قاطع داشته باشند و مطالبه گری کنند و در مساله عدالت جدیت به خرج دهند.

حجت الاسلام وحدانی فر گفت: یکی از نکات بارز فعالیت های اخیر قوه قضاییه این است که از درون قوه  کارهای خوبی را شروع کردند و در شهرستان کهگیلویه نیز فعالیتهای خوبی صورت گرفته است.

امام جمعه دهدشت با اشاره به مساله گرانی های اخیر بیان کرد: مطالبه مهم مردم گرانی های افسارگسیخته است. در این زمینه چه بایدکرد؟ متولی و پاسخگو کیست ,چرا ثبات قیمتی وجود ندارد و این وضعیت افسارگسیخته بازار مردم را نگران کرده است.

وی با انتقاد از مسئولین امر گفت: آیا مسئولان عالی رتبه برای خرید به بازار می روند و وضعیت را می بینند؟ تا کی باید معیشت مردم را به تحریم ها ربط دهیم؟ چرا گران خودرویی مثل پراید را که درصد بالایی از قطعات آن در داخل تولید می شود را فقط به تحریم ربط می دهید؟

وحدانی فر عنوان کرد: از ابتدایی سال ۹۹ موج گرانی ها در کشور راه افتاد و می بینیم که روز به روز این گرانی ها بیشتر می شود.

خطیب جمعه دهدشت تصریح کرد: فشار کرونا از یک طرف, تحریم ها از یک طرف و بی تدبیری برخی از مسئولین از طرف دیگر مردم را نسبت به شرایط موجود و ادامه آن گلایه مند کرده است.

وی افزود: سهم تحریم ها در گرانی های کشور چقدر است؟ صادرات نابهنگام، واردات بی رویه، قاچاق کالا از تحریم بدتر است. تصمیمات لحظه ای و غیر کارشناسی و اظهارات مسئولان موجب التهاب و سردرگمی مردم می شوند.

وحدانی فر گفت: انتظار این است که هم دولت و قوه قضائیه و هم مجلس جوان بنشینند و تدبیری بیاندیشند و مشکلات مردم را حل و فصل کنند چرا که بخشی از مشکلات از بی تدبیری برخی مسئولین است.

امام جمعه دهدشت ادامه داد: مردم نیز در این شرایط وظایفی دارند؛ بازاریان در خرید و فروش های خود باید انصاف داشته باشند.

وی با اشاره به اقدامات ضد حقوق بشری آمریکا گفت:  کشتن یک انسان سیاه پوست در انظار عموم از مصادیق حقوق بشر آمریکایی است. یک سیاه پوست کشته می شود حقوق بشر است، در یمن، لبنان، سوریه و عراق مردم و کودکان کشته می شود و می گویند حقوق بشر است اما اگر در ایران گربه ای کشته شود داد حقوق بشر آمریکایی در می آید.

حجت الاسلام وحدانی فر بیان کرد: آمریکا ۴۰ سال است که می داند یارای مقابله با جمهوری اسلامی را ندارد و در جاهای مختلف با ایران دست و پنجه نرم کرد و ضرب شست جوانان ایران را دید و در عین الاسد این را تجربه کرد و اگر بخواهد غلطی کند پاسخ جمهوری اسلامی برای آمریکا پشیمان کننده خواهد بود.

وی اضافه کرد: رژیم غاصب صهیونیستی بداند که شما در غزه در مقابل یک لشکر از لبنان توان مقابله ندارید و شما قطعا ۲۵ سال آینده و حتی کمتر از آن را نخواهید دید.

امام جمعه دهدشت به توافق نامه برجام اشاره کرد و گفت: ما بعد از این همه مذاکره و برجام نافرجام به نقطه سرخط رسیدیم.

وحدانی فر بیان کرد: برخی می گویند که ما می خواستیم به دنیا نشان دهیم آمریکا غیر قابل اطمینان است و بعد از خروج آمریکا از برجام رهبری فرمودند که به اروپایی ها هم نمی توان اعتماد کرد. حال هفت سال گره زدن کشور به آمریکا و برجام نتیجه ای نداشت.

وی با کنایه به مسولین رده بالای کشور گفت:  با پست گذاری در فضای مجازی و با توییت گذاشتن به مقابل با آمریکا نمی شود رفت برجام تمام شده و به فکر مردم باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *