به بهانه هفته قوه قضاییه: تحلیل وضعیت عملکرد تیم قضایی استان/مردم استان ارزیابی شان چگونه است؟

شورای قضایی استان طی مدت اخیر با یک روند خوب هم افزایی و با کنار گذاشتن تعارف ها توانست امورات مردمی را سازمان بخشد، ورود به پرونده کارخانجات و رفع تصرف ها نشان از عزم راسخ و فصل جدیدی از خدمت در این دستگاه است.

به گزارش پایگاه خبری افق دنا؛ با روی کار آمدن آیت الله رییسی در راس قوه قضاییه بارقه های امید در جهت مبارزه تمام قد با مفاسد در سطوح مختلف بیش از بیش روشن شد.

امیدی که دادها را بستاند و عدالت را تا سر حد امکان برقرار سازد.

و متناسب با این وضعیت شاهد روند این پویایی در سطح استان بودیم، دستگاه قضایی که پیوستگی و شکوفایی و یک راستا بودن آن در سطح استانها می تواند کار را برای پیشبرد بهتر اهدافش جهت دهد.

شورای قضایی استان طی مدت اخیر با یک روند خوب هم افزایی و با کنار گذاشتن تعارف ها در هر جایی لازم بود با برخورد ایجابی توانست امورات مردمی را سازمان بخشد و هرجایی هم که نیاز به برخورد سلبی وجود داشت به قضایا به طور قاطع ورود پیدا می کرد.

ناگفته پیداست حضور رییس کل دادگستری به شکل میدانی در حل و فصل مناقشات و رفع تصرف ها خود نشان دهنده عزمی راسخ در دور جدید این فصل بود.

 ورود به پرونده کارخانجات محتلف با هدف تسهیل و رفع موانع تولید برگ زرین دیگری بود که شاید ناصواب باشد از آن نام نبریم.

انتخابات سال گذشته اوج اقتدار و بی طرفی دستگاه قضا در استان بود، مسئله فرهنگ سازی و پیشگیری از وقوع جرم جزو مسائل فراموش شده این دستگاه بود و با تمامیت هایی که در این دستگاه در سطح استان ایجاد شد در بسیاری از قضایا تونستیم با حداقل آسیب ها باشیم.

شایسته بود که این اقدامات در انظار عمومی باشد تا مظلومیت رسانه ای این دستگاه بیش از پیش نمایان شود.

 البته ناگفته پیداست که سطح توقع مردم پیداست و راه گسترده ای در پیش روی خادمین قضایی استان قرار دارد.

اما این عزم و اراده ستودنیست، سعه صدر و جلوگیری از رفتار شتابزده و چهره نرم از دیگر اصولیست که این روزها بیش از پیش نمایان است.

منبع:صبح زاگرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *