مسئول بسیج دانش آموزی استان در دیدار با رئیس آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد: بیش از ۱۵۰ هزار ماسک در کارگاه‌های تولید ماسک دانش‌آموزی تولید و ۴۰۰ هزار ماسک و بسته بهداشتی توسط دانش آموزان توزیع شد/ بسیج دانش آموزی بالی برای آموزش و پرورش است/همه ی دستگاه ها باید برای کمک به آموزش و‌پرورش بسیج و به خط شوند

روز گذشته سعادت صالحی نیا مسئول سازمان بسیج دانش آموزی استان کهگیلویه و بویراحمد با کوروش دلشاد، رئیس جدید آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد دیدار و در خصوص راه های تعامل حداکثری میان بسیج دانش آموزی و آموزش و پروش شهرستان گفتگو کرد.

به گزارش پایگاه خبری افق دنا؛روز گذشته سعادت صالحی نیا مسئول سازمان بسیج دانش آموزی استان کهگیلویه و بویراحمد با کوروش دلشاد، رئیس جدید آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد دیدار و در خصوص راه های تعامل حداکثری میان بسیج دانش آموزی و آموزش و پروش شهرستان گفتگو کرد.

صالحی نیا، مسئول سازمان بسیج دانش آموزی استان ضمن تشکر بابت زحمات مدیریت سابق آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد و همچنین تبریک به مناسبت انتصاب جناب آقای دلشاد به عنوان رئیس جدید شهرستان بویراحمد گفت: آرزوی توفیق و سرافرازی برای شما در مسئولیت جدیدتان را داریم.
صالحی نیا ادامه داد: کار با دانش آموزان به دلایل مختلف و اینکه هنوز شخصیتشان شکل نگرفته است بسیار حساس و حیاتی است، و باید توجه ویژه جامعه به دانش آموزان معطوف شود.
وی افزور: دانش آموزان صاحب فکر و ایده هستند، باید برای آن‌ها وقت صرف کرد و برای شکوفا شدنشان به آنان میدان داد.
مسئول بسیج دانش‌آموزی استان عنوان کرد: بصیرت و شخصیت دانش آموزان ما با هیچ جای دنیا قابل قیاس نیست، حضور پرشور دانش آموزان در ۸ سال دفاع مقدس، در آزمون‌ها ، موانع مختلف سر راه جمهوری اسلامی ، انقلاب و جدیداً برای مقابله با کرونا و رزمایش همدلی و احسان گواه بر این موضوع است.
صالحی نیا گفت: در جای‌جای دنیا با شروع کرونا دانش آموزان در قرنطینه مطلق قرار گرفتند اما دانش آموزان کشور ما با فشار بر خانواده‌ها خواستار حضور در میدان بودند. به گونه ای که خانواده‌ها به دوستان ما زنگ می‌زدند و خواستار این بودند که مجوز حضور فرزندان خود برای مقابله به کرونا را هر طوری شده از مسئولان بگیریم.

صالحی نیا در ادامه به نقش ویژه دانش آموزان در بحث تولید ماسک، بسته‌بندی و استریل ماسک، بسته‌بندی ژل‌های ضدعفونی و الکل اشاره داشتند و گفتند: بیش از ۱۵۰ هزار ماسک در کارگاه‌های تولید ماسک دانش‌آموزی تولید و ۴۰۰ هزار ماسک و بسته بهداشتی توسط دانش آموزان برای،توزیع بین خانواده های نیازمند جهت توزیع بسته‌بندی شد.

وی تأکید کرد: بررسی پژوهشگران و تجربیات در سال‌های اخیر ثابت کرده است زمانی، یک فرهنگ یا یک آموزش نهادینه می‌شود که از دانش‌آموزی شروع شود. به عنوان مثال در بحث اهمیت کمربند ایمنی تا آموزش و پرورش و مدارس ورود پیدا نکردند و طرح همیار ایمنی به کمک دانش آموزان شکل نگرفت، این فرهنگ نهادینه نشد.
مسجد بهترین مدرسه تربیتی است
صالحی نیا با اشاره به اینکه ما در بسیج دانش آموزی خود را از بدنه آموزش و پرورش می دانیم؛ گفت: بسیج دانش آموزی بالی برای آموزش و پرورش است. و همه توان ما در بحث تربیتی و ارتقاء سطحی علمی دانش آموزان در اختیار مجموعه آموزش و پرورش خواهد بود.
وی بیان داشت: بسیج دانش آموزی ورودی جدی به طرح های مهارت آموزی با تأکید بر حفظ سنت ها و ارزش های قوم لر برای دانش آموزان استان در بحث فرهنگ اسلامی ایرانی در مرحله اجرا دارد و در کنار این برنامه ها برگزاری اردوهای علمی ۱ روزه برای دانش آموزان، جشنواره‌ها و نمایشگاه دانش آموزی برای سال جدید برنامه ریزی شده است.
صالحی نیا یکی از آسیب های جدی که خانواده دانش آموزی با آن مواجه است را فضای مجازی دانست؛ و ادامه داد: با مجموعه های رسانه استان برای نهادینه کردن سواد رسانه ای و فضای مجازی برای دانش آموزان برنامه های در نظر داریم که ان شاء الله طی ماه‌های آتی به مرحله اجرا درخواهند آمد.
این مسئول تأکید کرد: همه ی دستگاه ها باید برای کمک به آموزش و‌پرورش بسیج و به خط شوند. نگاه و اولویت مدیران و مسئولان استانی باید به سمت مدارس و دانش آموزان باشد.
مسئول بسیج دانش آموزی در پایان با اشاره به اینکه در سرکشی از برخی از مدارس استان با دانش آموزان محروم و نیازمند روبرو می شویم افزود: در مرحله اول الحمدالله با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام استان ۲۷۹۰ بسته معیشتی به ارزش بیش از ۹ میلیارد ریال از طریق گروه های جهادی بسیج دانش آموزی شهرستان ها بین خانواده های این دانش آموزان نیازمند توزیع کردیم.
وی در ادامه افزود: در مرحله دوم با شناسایی‌هایی که حوزه‌های بسیج دانش‌آموزی از مدارس استان داشتند بیش از ۶۰۰ میلیون ریال کارت هدیه برای دانش آموزان نیازمندی که تحت پوشش نبودند و بسته معیشتی دریافت نکرده بودند به دست ما رسیده که بین آن ها در حال تقسیم می باشد.
کوروش دلشاد، رئیس جدید آموزش و پرورش ضمن خوش آمدگویی به حاضرین بیان کرد: بسیج شجره طیبه ای است که به عنوان یک فرهنگ عمومی در ایران اسلامی بدون ریا، بی چشم داشت در عرصه های فرهنگی، اجتماعی، علمی و .. در حال خدمتگزاری است و به پشتوانه اخلاصی که اعضای آن دارند موفق بوده است.
دلشاد با ابراز خوشحالی از آشناشدن با جمع حاضر عنوان کرد: خدا راشکر الآن می بینیم در بسیج دانش آموزی گروه جوانی در حال فعالیت هستند که فاصله سنی کمی با دانش آموزان دارند و همانطور که مقام معظم رهبری نیز در بیانات خود فرمودند لازمه پیشرفت و تحرک کشور بها دادن به نیروی جوانان است و امیدشان نیز به همین جوانان است.
و باید به جوان‌ها بهای بیشتری داده شود.
رئیس آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد در ادامه دغدغه اول خود برای کار را تربیت دانش آموز تراز انقلاب اسلامی بیان کرد و تأکید کرد: دانش آموزی در مدارس باید تربیت و تحویل جامعه داده شود که متعهد، توانمند، حقیقت‌جو، ولایت مدار، دانا و توانا باشد. اگر در این ۱۲ سال تحصیل بتوانیم چنین دانش آموزی تربیت کنیم موفق بودیم.
وی خاطر نشان کرد: دستگاه تعلیم و تربیت متعلق به جریان، گروه و… خاصی نیست بلکه یک نهاد اجتماعی است و همه دستگاه ها، نهادها،۰ ان جی او ها و… باید پای کار بیایند تا به موفقیت برسند و بتوانیم دانش آموزانی در تراز جمهوری اسلامی و ایران سربلند تربیت کنیم.
وی ادامه داد: دلشاد اینجا آمده که سنگ بنایی برای آموزش و پرورش به جا بگذارد. اگر آموزش و پرورش اصلاح شود جامعه اصلاح می شود.
دلشاد گفت:اثرگذار ترین قشر و تشکل بسیج است و بسیج دانش آموزی و بسیج فرهنگیان از اهمیت‌ویژه ای برخوردار است .شما همیار و همکار ما هستید که دارید به ما کمک می کنید. و باید باهم در بحث توانمندسازی و ارتقا سطح علمی و توانمندی دانش آموزان پیش برویم.
رئیس آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد گفت: اگر قلب یک جامعه را مدرسه بدانیم و قلب مدرسه را معلم بدانیم، قلب همه ی این‌ها دانش آموز است و خروجی آن باید دانش آموز با دانش و توانمند باشد، زیرا این دانش و علم است که عزت و قدرت برای کشور می آورد.
دلشاد با اشاره به اهمیت فضای مجازی تصریح کرد: فضای مجازی یک فضای بی هویت است که آسیبش بیشتر متوجه دانش آموزان و نوجوانان است. و باید کار جدی و اصولی در این زمینه در کشور و استان انجام شود، اما این میسر نمی شود مگر با همکاری همه.

دلشاد در پایان هدف بلند مدت آموزش و پرورش را صادرکردن فرهنگ غنی اسلامی و ایرانی به همه نقاط جهان خواند، و تأکید کرد:این مهم میسر نمی شود مگر با تربیت دانش آموزان و توجه و بها دادن به آنان.

دیدار مسئول بسیج دانش آموزی استان با رئیس جدید آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد/تصاویر

 

دیدار مسئول بسیج دانش آموزی استان با رئیس جدید آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد/تصاویر

 

دیدار مسئول بسیج دانش آموزی استان با رئیس جدید آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد/تصاویر

 

دیدار مسئول بسیج دانش آموزی استان با رئیس جدید آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد/تصاویر

 

دیدار مسئول بسیج دانش آموزی استان با رئیس جدید آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد/تصاویر

 

دیدار مسئول بسیج دانش آموزی استان با رئیس جدید آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد/تصاویر

 

دیدار مسئول بسیج دانش آموزی استان با رئیس جدید آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد/تصاویر

 

دیدار مسئول بسیج دانش آموزی استان با رئیس جدید آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد/تصاویر

 

دیدار مسئول بسیج دانش آموزی استان با رئیس جدید آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد/تصاویر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *