دکتر طیب زادگان رئیس شبکه بهداشت کهگیلویه:انتقال ویروس کرونا از روستاهای شرقی دهدشت به غرب کهگیلویه/ در تلاش هستیم که در حد امکان قرنطینه در منازل صورت گیرد

رئیس شبکه بهداشت کهگیلویه گفت: در مناطق روستایی شهرستان کهگیلویه، مخصوصا در حوزه مرکزی مثل روستاهای کلایه،کوشک و به تدریج در حوزه ضرغام آباد و چهارمه شاهد افزایش گسترش کرونا بوده ایم.

به گزارش افق دنا به نقل از صبح زاگرس؛ پس از فروردین ماه ۹۹ با شیوع ویروس کرونا در استان کهگیلویه و بویر احمد رفته رفته از شدت و افزایش ابتلای افراد به ویروس کرونا کمتر شده و تا حدودی از نگرانی های مردم در شهرستان های مختلف از جمله کهگیلویه کاسته شد.

اما پس از بازگشایی بازار ها و کسب و کارها و همچنین شروع به کار ادارات شهرستان، این بیماری شیوع بیشتری پیدا کرد و این بار این اتفاق در روستاهای بخش مرکزی دهدشت شروع شد.

ابتلای چند نفر از یک خانواده در روستای کلایه دوباره همه را متوجه و نگران کرونا ویروس کرد و بلافاصله از خانواده ها و افرادی که با این بیماران ارتباط داشتند توسط شبکه بهداشت کهگیلویه تست و نمونه گیری صورت گرفت تا با این کار مشخص شود چه تعداد از آن ها به ویروس کرونا مبتلا شده اند.

با رسیدن جواب آزمایشات آمار بیماران مبتلا به کرونا ویروس در کهگیلویه بیشتر و همین موجب موجب شد تا فرماندار شخصا به این روستا رفته و شرایط را از نزدیک دیده و با مردم صحبت کند اما غافل از اینکه ویروس کرونا راه خود را در روستاهای دیگر بخش مرکزی پیدا کرده است.

با گذشت دوهفته اکنون ویروس کرونا از روستاهای شرق دهدشت به روستاهای غرب دهدشت از جمله روستای چهار مه رسیده است.

در این روستا تاکنون تعدادی از افراد به ویروس کرونا مبتلا شده که ۹ نفر از آن ها پس از گذراندن دوره درمان بهبودی خود را به دست آورده و روز گذشته نیز ابتلای یک نفر دیگر به این ویروس توسط مردم گزارش شده است.

محمد طاهر طیب زادگان رئیس شبکه بهداشت کهگیلویه در گفت و گو با صبح زاگرس گفت: در شهرستان کهگیلویه در مناطق روستایی، مخصوصا در حوزه مرکزی مثل روستاهای کلایه،کوشک و به تدریج در حوزه ضرغام آباد و چهارمه در مورد میزان گسترش این بیماری افزایش داشتیم.

طیب زادگان گفت: سیاست شبکه بهداشت کهگیلویه همچنان بیماریابی است و در تلاش هستیم که در حد امکان قرنطینه در منازل صورت گیرد و اگر نشد افراد مبتلا به نقاهتگاه ها منتقل شوند که در روزهای اخیر از دومین نقاهتگاه ۲۵ تختی در دهدشت بهره برداری شد.

وی افزود: در کهگیلویه برخی از افراد مبتلا که باید در منزل قرنطینه شوند رعایت نمی کنند. در یکی از روستاها یکی از افرادی که نتیجه تست کرونای او مثبت اعلام شده بود از منزل بیرون رفته و فعالیت های روزمره خود را انجام می داد و با مردم در ارتباط بود که در نهایت بر اساس مصوبه شورای سلامت قرار شد که این افراد را به نقاهتگاه ها منتقل کنیم تا زنجیره بیماری قطع شود.

رئیس شبکه بهداشت کهگیلویه با اشاره به سیاست جدید ستاد مبارزه با کرونا در شهرستان گفت: سیاست در شهرستان این است که افرادی که درشهرستان ابتلای آن ها به کووید ۱۹ قطعی اعلام می شود در صورتی که اصول قرنطینه خانگی را رعایت نکنند تا پایان دوره درمان در نقاهتگاه ها نگهداری خواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *