وزیر بهداشت: قاطع‌ترین، محکم‌ترین و علمی‌ترین نوع حمایت را از رهبر معظّم انقلاب دیدیم

وزیر بهداشت به اقدامات و کمک‌های حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در عرصه‌ مبارزه با کرونا و حمایت‌های ایشان از تلاش‌های کادر درمان اشاره کرد و گفت: قاطع‌ترین، محکم‌ترین و علمی‌ترین نوع حمایت را ما از رهبر معظّم انقلاب دیدیم.

به گزارش پایگاه خبری افق دنا به نقل از تسنیم؛ دکتر نمکی کزیر بهداشت در خصوص اولین روزهای شیوع ویروس کرونا در کشورگفت؛ در نخستین گزارشی که خدمت رهبر معظّم انقلاب تقدیم کردم، گفتم که ما ستاد ملی کرونا را تشکیل دادیم؛ در این گزارش توضیحاتی را درباره‌ اتفاقاتی که افتاده بود برایشان نوشتم و ایشان هم به‌شدت از ما حمایت کردند. حمایتی که ایشان در روزهای اول کردند این بود که مصوبات ستاد ملی کرونا را به‌شدت مورد حمایت قرار دادند و فرمودند که مصوبات ستاد ملی کرونا باید در حکم مصوبات شورای امنیت ملی هم به حساب بیاید. بزرگ‌ترین حمایت رهبر انقلاب از ما هم این بود که همه را به تبعیت از تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا مکلّف کردند. این بار تأیید و تأکید ایشان هم از جایگاه اجرایی و هم از جایگاه شرعی برای ما بسیار بار سنگین و ذی‌قیمتی بود.

دکتر نمکی گفت:جالب‌ترین قسمتش به غیر از آن محبت و بزرگ‌منشی ایشان که من به‌عنوان وزیر خیلی خوشحال شدم این بود که رهبر مملکت بلافاصله گزارش وزیر را در این عرصه به‌عنوان فرمانده عملیات می‌خوانند. این خیلی مهم است که من گزارشی که به رهبر انقلاب می‌نویسم را بلافاصله ایشان قرائت کنند یا اینکه بعداً سر حوصله آن را جواب بدهند. این برای من خیلی جالب بود، چون من روزها و شب‌های سختی را گذراندم. ما جایی نمی‌رفتیم و ۲۴ ساعت نشسته بودیم تا این موج سنگین را مدیریت کنیم. با آن خستگی و با آن فشار وقتی من گزارش مکتوبی را تقدیم ایشان می‌کردم، ایشان بلافاصله می‌خواندند و بعد از یک ساعت به بنده پاسخ می‌دادند. این بزرگ‌ترین نکته‌ی دلگرم‌کننده‌ بود.

وزیر بهداشت با اشاره به دقت نظر رهبر معظم انقلاب در خصوص پاسخ های گزارش های ارسالی به ایشان، افزود؛ ایشان به‌شدت حرفه‌ای گزارش را پاسخ می‌دادند. یعنی وقتی حرف از بسیج و حرف از مشکلات دیگر می‌زدیم ایشان کاملاً فنی و با اصول بسیار منطبق بر پروتکل‌های مورد نظر پاسخ می‌دادند.

ثالثاً حمایت‌های ایشان از سربازان خودشان به‌عنوان مدافعان سلامت است و از همه مهمتر اینکه ایشان وقتی احساس کردند که بنده شاید در این عرصه احساس تنهایی کنم، آن دستور ناب را به نیروهای مسلح دادند تا پشتیبان این قضیه قرار بگیرند و با تشکیل قرارگاه کنار ما قرار گرفتند و این تنهایی را از درون ما زدودند. این‌ها نشان از واکنش‌های بسیار به‌موقع و دستورات بسیار حکیمانه‌ای بود که ایشان دادند که علاوه بر دلگرمی و پشتوانه‌ی عاطفی که برای ما ایجاد کرد یک پشتوانه‌ی سنگین و وزین اجرایی هم با این فرمایش‌ها کنار ما قرار گرفت.

وزیر بهداشت خاطر نشان کرد که؛ علی‌رغم همه‌ی تحریم‌ها و مشکلاتی که کشور ما با آن درگیر است، جمهوری اسلامی ایران را از نظر امکانات و رسیدگی و کنترل این بیماری با سایر کشورهای اروپایی و آمریکایی مقایسه می‌کنند. اما با شروع کرونا نظام بهداشت و درمان کشور ظرفیت‌هایی را از خودش نشان کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *