سرعت بسیار کند پروژه آبرسانی دهدشت غربی بعد از ۱۰ سال/از حقوق عقب افتاده کارگران این پروژه تا عدم تخصیص اعتبار در سال های آتی برای این پروژه + تصاویر

پروژه آب پروژه آبرسانی دهدشت غربی از مهم ترین پروژه آبرسانی کهگیلویه به حساب می آید که با مساحت ۷۰۰۰ هکتار، آبرسانی ۵ هزار و ۶۴۷ هکتار زراعت و باغداری را تحت پوشش قرار می دهد.

به گزارش پایگاه خبری افق دنا به نقل از صبح زاگرس؛ پروژه آب پروژه آبرسانی دهدشت غربی از مهم ترین پروژه های آبرسانی کهگیلویه به حساب می آید که با مساحت ۷هزار هکتار، آبرسانی ۵ هزار و ۶۴۷ هکتار زراعت و باغداری را تحت پوشش قرار می دهد.

با وجود اینکه در روزهای ابتدایی کلنگ زنی و افتتاح این پروژه گفته شده بود در صورت فعال شدن این پروژه اشتغال زایی برای حدود ۱۰۰ نفر به طور مستقیم ایجاد می شود، اما واقعیت ها این موضوع را نشان نمی دهد و افراد زیادی در این پروژه مشغول به کار نیستند و در سالهای گذشته چندین بار این پروژه متوقف شد.

یک منبع آگاه که در این پروژه مشغول به کار است به خبرنگار صبح زاگرس گفت؛ از ابتدای سال ۹۸ تا کنون فقط یک میلیارد تومان برای این پروژه واریز شده که گفته شده تا سال ۱۴۰۱ هیچ اعتبار دیگری یرای این طرح واریز نمی شود.

وی گفت: شرکت پیمانکار پروژه برای نصب و اجرای لوله های این طرح در مسیر جاده لنده _سوق با شرکت دیگری قرارداد بسته و پس از اجرا و نصب لوله ها ، پایین بودن کیفیت کار و نشست زمین موجب شکستگی و له شدگی برخی از لوله های این پروژه شد.

یکی از کارگران این پروژه گفت: متاسفانه همه کارگران ازحدود ۸ ماه پیش تاکنون هیچ گونه حقوقی از این شرکت دریافت نکرده ایم و این موضوع شرایط ادامه زندگی را برایمان سخت و دشوار کرده است.

با توجه به نظر کارشناسان اگر این پروژه به اتمام برسد اشتغالزایی دوهزار نفر به صورت مستقیم و ۶ هزار نفر به صورت غیرمستقیم ایجاد می شود.

 

ادامه تصاویری از کارگاه پروژه آبرسانی دهدشت غربی آمده است؛

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *