معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد:تسهیلات مورد نیاز معادن و صنایع معدنی استان تامین می شود

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد از تامین تسهیلات مورد نیاز معادن و صنایع معدنی استان به ویژه واحدهای احیاء شده خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری افق دنا؛ در راستای تفاهمات فی مابین استان و سازمان ایمیدرو جهت سرمایه گذاری در خصوص معادن و صنایع معدنی نشستی به ریاست معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری و با حضور نمایندگان شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران وابسته به سازمان ایمیدرو، اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان و تعدادی از سرمایه گذاران در محل استانداری استان تشکیل و مشکلات سرمایه گذاران نیز مورد بررسی قرار گرفت.

سید حشمت الله صمیمی دوست با اشاره به اینکه پتانسیل های بالقوه استان از جمله معادن گچ ، سلستین و بوکسیت در این نشست مورد بررسی قرار گرفته، عنوان کرد: مقرر شد تسهیلات مورد نیاز جهت معادن و صنایع معدنی بخصوص‌ واحدهایی که امکان احیاء آنها وجود داشته، تامین شود‌.

IMG-20200101-WA0047

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: احداث واحد بزرگ و مدرن در زمینه تولید گچ در شهرستان گچساران، احداث صنایع فرآوری سلستین در شهرستان بهمئی با توجه به معادن خوب آن شهرستان، احداث واحد فرآوری بوکسیت در حوزه شهرستان چرام با توجه به وجود معادن بوکسیت آن شهرستان به خصوص در بخش سرفاریاب در این نشست تصویب شد.

وی در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد: مقرر شد حوزه سرمایه گذاری شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران نسبت به تهیه طرح توجیهی فنی و اقتصادی صنایع مرتبط حداکثر ظرف ۳۰ تا ۴۵ روز آینده اقدام و نتیجه را به حوزه اقتصادی استانداری اعلام کند.

IMG-20200101-WA0045

صمیمی دوست خاطرنشان کرد: پیش بینی می شود با توجه به پیگیری های حوزه اقتصادی استانداری در آینده نه چندان دور شاهد تحولات مهمی در حوزه‌های معادن و صنایع معدنی استان باشیم.

وی در ادامه عنوان کرد: براساس نظر کارشناسان ، گچ و سلستین می تواند اولویت اول و مزیت نسبی استان باشد و حتی به عنوان برند در زمینه معادن و صنایع معدنی استان روی آنها سرمایه گذاری کرد.

IMG-20200101-WA0044

صمیمی با اشاره به اینکه تعداد ۷ معدن گچ با ظرفیت قطعی بیش از ۱۷ میلیون تن دارای پروانه بهره برداری معتبر در استان وجود دارد، افزود: همچنین تعداد ۶ معدن سلستین با ظرفیت قطعی ۱۶۰ هزار تن در سطح استان وجود دارد که بجز یک مورد مابقی در شهرستان بهمئی واقع شده اند که این مسئله نقطه امیدی در توسعه این شهرستان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *