در نخستین عهدواره پیشرفت جوانان استان مطرح شد ترویج روحیه مطالبه گری در راستای حل مشکلات/دیگر نخواهیم گفت محروم هستیم/تقی زاده ها می خواهند کشور را از سر تا پا غربی کنند

نخستین عهدواره پیشرفت جوانان کهگیلویه و بویراحمد به میزبانی دانشگاه یاسوج با حضور جمعی از جوانان مطالبه گر استان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری افق دنا: نخستین عهدواره پیشرفت جوانان کهگیلویه و بویراحمد به میزبانی دانشگاه یاسوج و حضور مطالبه گرانی از سراسر استان در این دانشگاه برگزار شد.

یکی از فعالان حوزه گردشگری استان گفت: سالها در منطقه سرفاریاب به دنبال منافع گردشگری بودم، اما به دلیل نبود امکانات این موضوع محقق نشد، با راه اندازی دهکده گردشگری و سرمایه گذاری در بخش جذب گردشگری داخلی و خارجی گام برداشتیم، در حال حاضر درصدد هستیم گردشگران خارجی را با برنامه ها متنوع، درک زندگی روستایی و با خریداری مزارع جهت کاشت محصولات ارگانیک ترغیب کنیم.

روح الله  پوش بیان کرد: ساخت و سازهای گردشگری باید متناسب با روستا یعنی ساختمان های روستایی باشد، گردشگر باید در این‌ محیط سنتی یک‌زندگی روستایی را از طریق دیدن موزه مردم شناسی و ابزارآلات قدیمی لمس کند.

وی افزود: دهکده گردشگری در چند فاز در حال کار است که شامل بخش های موزه مردم شناسی، آسیاب ابی، محل پرورش احشام، خانه های درختی ، قهوه خانه و خانه های سنتی است.

در ادامه برنامه یکی از فعالان حوزه جهادی در این مراسم گفت: گروه های جهادی فعالیت های مختلفی را با جمع آوری امکانات دارند، این موضوع سبب شد در نقاط مختلف استان برای مردم توقع ایجاد شده است که در ساخت خانه به آنها کمک شود.

غفاری بیان کرد: در برنامه های جهادی از ظرفیت های مردم روستا استفاده می شود، به عنوان مثال در یک روستا در بحث ساخت مسکن اهالی روستا تا سقف کار را پیش برده اند و لازم است منابع لازم و مادی تهیه شود تا چنین کارهایی به اتمام برسد، هدف این است کار به خود اهالی روستا واگذار شود.

وی افزود:در برنامه های جهادی افراد به گروه های مختلف آموزش های مختلف نظیر رنگ آمیزی داده می شود، رنگ‌ آمیزی و سفید کاری ۲۵ مدرسه در چین لوداب و ۱۸ مدرسه در لوداب انجام می شود.

این فعال جهادی بیان کرد: وقتی از ظرفیت های اهالی روستا استفاده می شود، دوام و بقای بناهای ساخته شده ماندگارتر خواهد بود و لازم نیست هزینه ای بابت برخی از کارها پرداخت شود.

یکی از فعالان دانشجویی و از بانیان کرسی های آزاد اندیشی در دانشگاه یاسوج در سال ۸۸ گفت: برای تبیین فرهنگ آزاد اندیشی باید در سطوح مختلف از جمله خانواده تا جامعه کار شود.

خانم هاشمی افزود: یکی از علت های تنش در جامعه، آشنا نبودن به شیوه های گفت و گو است، وقتی از آزاد اندیشی صحبت می شود، باید فرهنگسازی و آزاداندیشی را کنار هم قرار داد، یکی از علت های عدم پیشرفت استان این است که وقتی اقوامی روی کار آمده همدیگر را قبول ندارند، دانشجویان سعی کردند این موضوع را در استان از طریق نوشتن کتاب  نهادینه کنند.

وی افزود: در سال ۸۸ یک سری نزاع ها بود و در دانشگاه یاسوج از طریق دوختن لبان خود سعی در متشنج کردن دانشگاه داشتند که تیم کرسی آزاد اندیشی دانشگاه  جو روانی و ملتهب را از طریق راه اندازی کرسی آزاد اندیشی، صف افراد مختلف را از هم جدا کردند تا زمینه گفتگو فراهم شود، رویش پرسش های نوین محصول همان زمان است که در چهارچوب پرسش دانشجویی و در‌حوزه اساتید مطرح شد.

هاشمی گفت: روحیه مطالبه گری بسیاری از دانشجویان را پیاده کردند و توانستند در حل مشکلات دانشگاه گام بردارند، این موضوع در سراسر کشور توسط نیروهای استان پیگیری می شود.

وی افزود: بسیاری از افراد که بیان می کنند برای پیشرفت به خارج از استان رفتند اما باید طبق فرموده رهبری انقلاب باید جهانی اندیشید و میدانی عمل کرد و این‌به معنای این نیست که مهاجرت کوتاه برای تجربه اندوزی  صورت نگیرد.

هانی ایرانمنش مسئول عملیاتی گام ‌دوم قرارگاه فرهنگی و اجتماعی حضرت بقیه‌الله الاعظم (عج) گفت: این نشست به نوعی افتتاحیه یک نهضت است، یعنی نهضت اجتماعی جوانان معنا می شود.

ایرانمنش گفت: امروز در جریان جبهه فرهنگی انقلاب به راحتی می توان از ۴۰ هزار مجموعه فرهنگی انقلاب یاد کرد، امروز بیش از ۴۰۰ ناشر در مجمع جوانان انقلاب حضور دارند یعنی اتفاق بزرگی در جریان فرهنگی کشور رخ داده است.

وی افزود: رهبر انقلاب در سال ۹۷ و در روز عید فطر فرمود: “وقتی بیان می شود کار آتش به اختیار، منظور کار فرهنگی است و وقتی بیان می‌شود کار خودجوش آتش به اختیار یعنی حضور جوانان در تحولات مختلف کشور است”.

ایرانمنش گفت: امروز باید صدها هسته خودجوش آتش به اختیار به صورت شبکه در قالب ادبیات، گفتگو و جریان سازی جنبش های جوانان را تشکیل دهند.

وی افزود: با دیدن الگوهای مختلف استانی، کشوری، الگوهای جهان اسلام باید روحیه حرکت و انگیزه ایجاد شود، اصل کار در استان باید از جنس این نشست ها باشد که اعلام کنند دیگر نخواهیم گفت محروم هستیم.

ایرانمنش بیان کرد: اگر عزم جمعی و حرکت جمعی باشد، جهش های مختلف و هزاران مجموعه موفق خواهیم داشت که در کارآفرینی در گردشگری، صنایع، مطالبه گری، گام های موثری برمی داریم.

وی افزود: وضعیت انقلاب وضعیت خاصی است و حکیم انقلاب از ۴۰ ساله انقلاب موضوعات را مطرح می کنند، در این بیانیه خطاب به جوانان بیان شده است جوانان به پا خیزید، کار اصلی قیام جوانان، جنبش های جوانان، حرکت های اجتماعی است، رهبر انقلاب در دیدار با گروه های جهادی بیان کردند، بروید گفتمان جهادی را به جهانیان معرفی کنید.

ایرانمنش افزود: وقتی از هسته های پیشرفت یاد می شود، شعار نیست بلکه یک‌گفتمان، نظم جدید و انقلاب است ؛برای جهاد کبیر باید مفاهیم توسعه را شناخت زیرا تقی زاده هایی در کشور هستند که می خواهند کشور را از سر تا پا غربی کنند و این موضوع شامل اصول گرا یا اصلاح طلب نیست زیرا هر دو گروه مفاهیم توسعه ای را در ذهن دارند.

وی افزود: باید بیان کرد گفتمان برای عدالت مبنایی و تاسیسی چیست؟ امروز اگر در بیانیه رهبر انقلاب می فرمایند: “شانه زیر مسئولیت ها قرار دهید”، یعنی باید در همه ارکان و موضوعات متناسب با اصول بیانیه گام دوم انقلاب حرکت کرد.

در پایان مراسم از فعالان رسانه ای از جمله صبح زاگرس، کبنا نیوز، خبرگزاری فارس، تسنیم، و همچنین از فعالان مجازی و تعدادی از گروه های جهادی تجلیل به عمل آمد.

تصاویر تکمیلی در زیر آمده است:

منبع: صبح زاگرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *