داستان ادامه دار گرفتن پول از دانش آموزان در مدارس:پرداخت هزینه مدارس دولتی کهگیلویه از جیب والدین

در برخی از مدارس شهرستان کهگیلویه خدمات آموزشی رایگان نبوده و از دانش آموزان هزینه هایی بابت لوازم التحریر و برخی دیگر از ملزومات مدارس اتخاذ می شود که از لحاظ قانونی مجوزی برای این کار وجود ندارد.

به گزارش پایگاه خبری افق دنا و به نقل از صبح زاگرس؛بی‌اعتبار بودن سرانه مدارس، مدیران را در این مسیر قرار داده است که برای تامین هزینه‌ها از خانواده‌ها پول بخواهند و دریافت کمک‌های مردمی از خانواده‌‌ها نیز حساب و کتاب خاصی ندارد، هر مدرسه‌ای با توجه به موقعیت منطقه و توانایی مالی خانواده‌ها رقم‌های مختلفی را مطرح می‌کنند.

اما در برخی از مدارس شهرستان کهگیلویه خدمات آموزشی رایگان نبوده و از دانش آموزان هزینه هایی بابت لوازم التحریر و برخی دیگر از ملزومات مدارس اتخاذ می شود که از لحاظ قانونی مجوزی برای این کار وجود ندارد.
یکی از اولیای دانش آموزان مدرسه ابتدایی دخترانه شهر سوق در گفتگو با خبرنگار صبح‌زاگرس داشت، گفت: مدیر مدرسه دخترش دانش‌آموزان را موظف کرده که برای هر ماه مبلغ ۱۵ هزار تومان به مدرسه تحویل دهند و کسانی که این مبلغ را پرداخت نکنند اجازه ورود به مدرسه را ندارند.
وی افزود: مدیر مدرسه هزینه ۳ ماه طی شده از سال تحصیلی را نیز یکجا از دانش آموزان طلب کرده که طبق قانون مجاز به دریافت هزینه از دانش آموزان نیست.
به هر حال شرایط اقتصادی خانواده‌‌ها به ویژه طبقات آسیب ‌پذیرتر مانند کارگران و افزایش هزینه‌های تحصیل، نگرانی های زیادی را برای دانش آموزان و والدین آن ها بوجود آورده است.
سوال اینجاست با چنین رفتار و عملکردی، چگونه جایگاه قانون اساسی کشورمان در ذهن فرزندان کارگر حفظ شود؟ والدین کارگر در جواب پرسش فرزندان خود در رابطه با این قانون ‌گریزی‌ها چه پاسخی دارند؟ اینکه فرزندان کارگران و سایر اقشار در قبال عدم همکاری برخی مدارس و تهدید به اخراج و عدم نام نویسی فرزندان خود در صورت عدم پرداخت شهریه، از چه مسیری باید چنین مطالباتی را پیگیری کنند؟
مسئولین آموزش و آموزش و پرورش به علت حضور در ماموریت خارج از شهرستان قادر به پاسخگویی نبوده و در صورت پاسخگویی در همین پایگاه خبری مطالب و نظرات آنها نیز منتشر خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *