سرهنگ برومند زاده معاون اجرایی سپاه فتح استان: راهیان نور یکی از راههای انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان و نوجوان است/امروز تهدیدهای نرم در اولویت است و باید مقابل این تهدیدها مقابله کنیم

با حضور معاون اجرایی سپاه فتح آیین افتتاح اردوهای راهیان نور دانش آموزی استان در چرام برگزار شد .

به گزارش افق دنا؛سرهنگ سعید برومند زاده در آیین افتتاحیه راهیان دانش آموزی در چرام، با بیان اینکه ۸۵۰۰ دانش آموز کهگیلویه و بویراحمدی به اردوهای راهیان نور اعزام می شوند گفت:  اعزام دانش آموزان به مناطق جنگی کاری ارزشمند است که توسط سپاه پاسداران انجام می شود.

معاون اجرایی سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد در مراسم افتتاحیه اردوهای راهیان نور دانش آموزی استان در شهرستان چرام گفت؛در طول ۴۰ سال از عمر با برکت انقلاب اسلامی ایران دشمنان و استکبار جهانی به نحوی و به طرق مختلف سعی در مقابله با نظام نوپای انقلاب اسلامی داشتند و با شیوه‌های متفاوت به جنگ انقلاب رفتند.

سرهنگ برومند زاده افزود؛ در جنگ سخت کودتاهای متعدد و ترورهای که در این چهل سال برای مقابله با انقلاب اسلامی دشمنان ما داشتند نتوانستند کاری از پیش ببرند و نقشه هایشان نقش برآب شد.

وی گفت؛در جنگ نرم که از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون وجود داشته و تحریم های اقتصادی زیادی دشمنان در طول این ۴۰ سال علیه جمهوری اسلامی ایران برپا داشتند،اما آن چیزی که در طول این ۴۰ سال به عنوان جنگ سخت و جنگ تحمیلی هشت سال دفاع مقدس بود،جوانان،نوجوانان و ملت ایران با حضور همیشه در صحنه خودشان در تمام این میدان ها سربلند بیرون آمدند.

معاون اجرایی سپاه فتح در ادامه افزود؛آن چیزی که امروز به عنوان هجمه اصلی دشمنان علیه جمهوری اسلامی است و مهم تر از جنگ سختی که در ۸ سال دفاع مقدس برما تحمیل کردند،جنگ نرم است.

سرهنگ برومند زاده گفت؛در جنگ ۸ سال دفاع مقدس و جنگ سخت ما کشته دادیم و کشته ما شهید بود و به شهادت و شهید بودن افتخار می کردیم،مجروح ما جانباز بود و به این مجروحیت و جانبازی افتخار می کردیم.

این مسول عنوان کرد؛اما در جنگ نرم برعکس جنگ سخت می‌بینیم که ن تنها کشته و مجروح این جنگ افتخار نیست بلکه مایه خفت و مایه ننگ است.

وی گفت؛با توجه به تهدیدات دشمن که امروز تهدید نرم در اولویت بیشتر است، باید متناسب با این تهدیدات بتوانیم مقابله خودمان را با این موضوع یعنی جنگ نرم داشته باشیم.

معاون اجرایی سپاه فتح تصریح کرد؛یکی از بهترین روش و شیوه‌های که می‌توان مقابله کرد و عنوان یک حقیقت عظیم فرهنگی برای نسل جوان و نوجوان از آن نام برد بحث راهیان نور هست.

وی بحث راهیان نور را امروزه یک حقیقت عظیم دانست و گفت؛ مقام معظم رهبری از این حرکت اظهار خرسندی کرد و از آن به عنوان یک حرکت با برکت نام برده و یاد کردند.

سرهنگ سعید برومند زاده راهیان نور را یکی از راههای انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان و نوجوان دانست و گفت؛هدف از راهیان نور این است که ما بتوانیم فرهنگ ایثار و شهادت و آن الگوهای که نسل جوان و نوجوان ما در هشت سال دفاع مقدس در مقابل با دشمنان ایستادند و بر سختی ها غلبه کردند ،به نسل جوان و نوجوان انتقال بدهیم.

معاون اجرایی سپاه فتح استان گفت؛یکی دیگر از این اهداف راهیان نور تبیین راه شهدا و انقلاب است.

وی در ادامه افزود؛کسانی که افتخار زیارت مناطق عملیاتی نصیبشان می شود با یک معرف و شناخت کامل وارد این مناطق شوند و هدف آنها ن تنها یک سفر سیاحتی باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *