بازرسی های سلیقه ای در بازار کهگیلویه و بویراحمد / فروشندگان ضعیف در تیررس بازرسی ها

با وجود اقدامات خوبی که در بازرسی بازار استان صورت گرفته است اما سلیقه ای عمل کردن و برخورد با فروشندگان ضعیف و نادیده گرفتن فروشندگان بزرگ میتواند زمینه ساز نوعی بی نظمی در بازار شود.

به گزارش افق دنا و به نقل از صبح زاگرس؛ سازمان صنعت و معدن با توجه به وظایف و ماموریت هایی که دارد نقش مهمی در زندگی روزمره شهروندان داشته چرا که از طریق کنترل و نظارت بر بازار می تواند به طور مستقیم بر زندگی مردم تاثیر بگذارد.

موضوعی که مورد انتظار بود توجه و نظارت قاطعانه تر صنعت و معدن استان بر بازار با بازرسی های مداوم و همیشگی بود، در این مدت انتقادات زیادی نسبت به عملکرد این اداره به ویژه در حوزه نظارت بر بازار وجود داشت و در برهه ای کاملا به نظر می رسید که کنترل بازار از دست آن ها خارج شده است هر چند که مدتی است ثبات نسبی به تبع کشور بر بازار استان حاکم است اما هنوز هم ضعف های بنیادین وجود دارد.

یکی از موضوعاتی که دستگاه های نظارتی مانند صنعت و معدن باید توجه ویژه ای به آن داشته باشند، تداوم بازرسی ها و نگاه یکسان به اصنافی باشد که مورد بازرسی قرار می گیرند و همچنین این بازرسی ها تنها به مغازه ها و فروشگاه های کوچک ختم نشود بلکه فروشگاه و اصناف بزرگ را نیز مورد بازرسی و تحقیق قرار دهند.

پیش از این برخی مسئولان در استان، نسبت به بازرسی های بازار گلایه هایی داشتند تا جایی که فرماندار سابق شهرستان کهگیلویه در یکی از نشست ها اعلام کرده بود نظارت نکردن بازرسان بر بازار تخلف است و سلیقه ای عمل کردن متولیان بازرسی باعث بالا رفتن قیمت ها در بازار شده است.


وی با تاکید بر نظارت دقیق و شبانه روزی بازرسان بر بازار تصریح کرد که بازرسی از صنوف باید با نظارت و حضور رسانه ها انجام شود.


رئیس تعزیرات حکومتی شهرستان کهگیلویه هم اذعان کرد صنوف زیادی در سطح شهر دهدشت وجود دارد که بازرسی نمی شوند و بازار این شهرستان نیاز به تشدید نظارت دارد


امید صالحی تصریح کرد: در طرح مشترک بازرسان صنعت و معدن و تعزیرات از صنوف بیش از ۶۰ تخلف از سوی بارزسان تعزیرات صورت جلسه ولی بیشتر پرونده ها به تعزیرات ارسال نشد.


وی استفاده از بازرسان افتخاری برای کنترل بیشتر بازار را ضروری دانست و افزود: بازرسانی که در کنترل بازار کم کاری کنند به شدت با انها از لحاظ قانونی برخورد خواهد شد.

فرماندار سابق شهرستان گچساران نیز در یکی از نشست های ستاد تنظیم بازار شهرستان، نسبت به سلیقه ای عمل کردن برخی بازرسان گلایه داشت و گفت: گزارشاتی از طریق بازرسین و تعزیرات حکومتی به فرمانداری این شهر ارجاع داده می‌شود که متاسفانه مشاهده می‌شود در طول یک ماه این صنف ۳ بار به جریمه نقدی محکوم شده است.

رحیمی گفت: متاسفانه عملکرد برخی از روسای ادارات در جهت جریمه اصناف رضایت بخش نیست و  مشاهده می‌شود گاهی مدیران به شکل و رنگ دیگری این موضوع را ادامه می‌دهند.

وی افزود:بازرسی که از اصناف به مراکز عرضه مراجعه می‌کنند؛متاسفانه بازرسان صنعت، معدن و تجارت به سراغ فروشندگان ضعیف می‌روند و در این زمینه نیز سلیقه‌ای عمل می‌کنند.

این صحبت ها که در زمینه نظارت بر بازار و بازرسی های سلیقه ای صورت گرفته است نشان می دهد با وجود اقدامات خوبی که صورت گرفته است اما سلیقه ای عمل کردن و برخورد با فروشندگان ضعیف و نادیده گرفتن فروشندگان بزرگ میتواند زمینه ساز نوعی بی نظمی در بازار شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *