ادامه کمپین های اعتراضی به ویدئوکلیپ های نامناسب لری/#نه_به_ابتذال_در_شعر_و_موسیقی_لری؛ خواسته مردم و کاربران فضای مجازی+تصاویر

کمپین نه به ابتذال در شعر و موسیقی لری در اعتراض ب شومن های ارکستری غیر مجاز توسط برخی فعالان مدنی راه اندازی شد.

به گزارش افق دنا و به نقل از صبح زاگرس؛یکی از فعلان مدنی استان در اقدامی در فضای مجازی کمپین نه به ابتذال در شعر و موسیقی لری را راه اندازی کرده است با توجه به اینکه این موضوع مهم و فراگیر است مدتی قبل نیز  شومن های ارکستری توسط فعالان فضای مجازی استان در اینستاگرام به صورت گسترده منتشر شد و در توییتر نیز ترند برتر توئیتر شد.

مدتی است که  انتشار برخی از کلیپ ها در فضای مجازی باعث شده است که در حقیقت اصالت لر و اصالت یک زن لر که در گذشته برای مردان بسیار قابل احترام بود خدشه دار شود کلیپ هایی که در حقیقت ترویج نوعی فرهنگ بیگانه در فرهنگ اصیل لری است.

گاهی در  این کلیپ ها  علاوه بر اینکه شان و شخصیت یک زن لر زیر سوال می رود موسیقی اصیل لری استان نیز دچار تغییرایت می شود که در حقیقت اصالت خود را از دست می دهند و به نوعی دیگر نواخته می شوند و باعث می شود که به مرور زمان شکل موسیقی اصیل لری دچار تغییر شود.

این شومن های ارکستری در حقیقت تنها به دنبال منفعت خودشان هستند  و هیچ چیز دیگری برایشان مهم نیست اینکه در گذشته یک بانوی لر آنقدر احترام داشت که اگر قتلی رخ می داد وقتی چادرش را درب خانه مقتول می برد و در خانه آنها می گذاشت خانواده مقتول قاتل را می بخشیدند اما چه شده است که بانوان ما اکنون اینگونه شده اند.

سوال اینجاست که چرا هیچ نهادی بر روی این شومن های ارکستری نظارت ندارند و هر گونه که می خواهند فعالیت می کنند آن صالت و شان و شخصیت زن لر توسط این شومن های ارکستری دچار تغییر و تحول شده است موسیقی اصیل لری توسط این شومن ها در حال تغییر است.

نهادهای فرهنگی که باید در مقابل این شومن ها بایستند سکوت کرده اند و فضای مجازی پر شده است از موسیقی هایی که هیچ اصالتی ندارند، این موضوع باعث شده است  که کمپین نه به ابتذال در  شعر و موسیقی لری در فضای مجازی راه اندازی شود و افراد زیادی نیز تا کنون به این کمپین ملحق شده اند.

ابتذالی که در حال تغییر ذائقه مردم لر و از بین بردن موسیقی اصیل کهگیلویه و بویراحمدی است گاهی شعرهایی توسط این شومن ها خوانده می شود که در حقیقت مسخره کردن و کوچک نشان دادن لرهای استان است.

“یک هنرمند در قبال چیزی که به خورد جامعه می دهد مسئول است وقتی عملا کارش تر ویج ابتذال است و دارد سلیقه مخاطب را سطحی می کند و  در جامعه ای که من هم دارم در آن زندگی می کنم تاثیرگذار است پس این حق من است که به کارش اعتراض و انتقاد کنم” این جمله یکی از جملاتی که در کمپین نه به ابتذال در شعر و موسیقی لری منتشر شده است.

این کمپین که در استان آغاز به کار کرده است در حقیقت حرف دل خیلی ها را می گوید شما نیز به این کمپین ملحق شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *