معاون اقتصادی استاندار: کیفیت نان در استان پایین است/ افزایش قیمت نان به شرط کیفیت بالای نان

گوهرگانی : ما در صورتی با افزایش قیمت نان در استان موافق هستیم که در کنار افزایش قیمت، کیفیت نان نیز در استان افزایش پیدا کند.
به گزارش حرف مردم:معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در گفت و گو با رسانه ها، گفت: صنعت، معدن و تجارت استان برای افزایش قیمت نان در استان اول باید استاندارد نان با این قیمت را مشخص کنند که نظارت نیز بر روی رعایت استاندارد نان انجام شود چرا که هم اکنون ما مشکل کیفیت نان در سطح استان داریم.
جعفر گوهرگانی بیان کرد: با توجه به مصوبه ای که برای افزایش قیمت داشتند باید افزایش کیفیت نیز داشته باشند و تنها افزایش قیمت نباشد باید حجم خمیری که استفاده می شود و نظر پخت نان با کیفیتی عرضه شود.
وی افزود: با توجه به اعلام قیمت های جدید صنعت، معدن و تجارت نیز نیاز است که ویژگی های یک نان با کیفیت و استاندارد نیز مشخص و اعلام شود که مردم، رسانه ها و مسئولان نظارتی و بازرسان بر این کیفیت نظارت کنند که استان ما نیز نان با کیفیت به مردم ارائه دهد.
گوهرگانی افزود: افزایش قیمت تابع سیاست گذاری کل کشور است، از سال ۹۳ در استان برای رفاه حال مردم افزایش قیمت نان نداشتیم، با توجه به افزایش قیمت خرید گندم، آرد و سایر منابع انرژی از جمله آب، برق و گاز به ناچار ۵۰ درصد افزایش یافته است با توجه به اینکه این افزایش قیمت نیز پایین تر از سایر استان های کشور است.

وی ادامه داد: قیمت نان در استان ما نسبت به سایر استان ها پایین تر است اما با توجه به هزینه کارگری و سایر هزینه های نانوایی ها و با توجه به قیمت هایی که خبازان متقبل می شوند ناچار به افزایش قیمت شدند.
معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: کیفیت نان در چند سال گذشته در استان بسیار پایین بوده است یکی از دلایلی که من و استاندار مخالف افزایش قیمت نان در استان بودیم این است که کیفیت نان در استان پایین است ما موافق افزایش هستیم اما قبل از افزایش قیمت، کیفیت نیز باید افزایش پیدا کند و صنف خبازان نیز با توجه به قیمت های موجود در بازار نباید ورشکسته شوند.
گوهرگانی بیان کرد: صنف خبازان بیش از ۴ سال است که به دنبال این مطالبه بودند، دستگاه های متولی از جمله صنعت، معدن و تجارت با توجه به انالیز های انجام شده این قیمت را در استان تصویب کردند در سال های گذشته قیمت نان در سایر استان ها افزایش داشته است اما در این استان افزایشی وجود نداشت.

منبع: صبح زاگرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *