مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی کهگیلویه وبویراحمد: قیمت خرید گندم تغییری نکرده/پیش بینی خرید تضمینی ۶۸ هزار تن گندم در سال جاری در استان

مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی کهگیلویه وبویراحمد در دهدشت عنوان کرد که قیمت خرید تضمینی گندم امسال تغییری نکرده و همان قیمت پارسال است.

به گزارشحرف مردم، صبح امروز جلسه شورای کشاورزی شهرستان کهگیلویه موضوع فصل برداشت محصولاتکشاورزی مانند: گندم، جوم و کلزادر سالن کنفرانس فرمانداری دهدشت برگزار شد.

سید علی‌صادق فروزنده در این جلسه عنوان کرد: کار خرید تضمینی گندم از اول اردیبهشت ماه آغاز و تا تیرماه توسط جهاد کشاورزی، انجام خواهد شد.

وی میزان خرید گندم تضمینی در سال جاری در استان را ۶۸ هزار تن عنوان کرد و افزود: در سال گذشته در شهرستان کهگیلویه ۱۸ هزار تن گندم خریداری شد که از این میزان پنج هزار و ۸۱۰ تن توسط مباشر و ۱۲ هزار تن توسط شرکت غله استان خریداری شد.

مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی کهگیلویه وبویراحمد در پاسخ به این سوال که چرا نرخ خرید گندم تغییری نکرده، گفت: این نرخ از سوی وزارت خانه اعلام شد که ما در این تصمیم دخیل نبودیم و در خود ما از این موضوع معترض بودیم.

فروزنده در پایان این نشست اعلام کرد که طبق بخشنامه باید گندم های بالای ۱۰ تن به گچساران منتقل شود که در رابطه با هزینه کرایه بار از سوی کشاورزان تدابیری اتخاذ کردیم که بتوانیم به آنها کمک کنیم و در عملیات خرید گندم از سوی کشاورزان نباید هیچ پولی تحت عنوان هزینه ی باسکول از کشاورزان گرفته شود و چنانچه این اتفاق رخ دهد با متخلفین برخورد می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *