اعتراض نماینده کهگیلویه به کجا می رسد؟/ نبرد نمایندگان استان در چینش مدیران

نمایندگان استان کهگیلویه و بویراحمد در همه زمینه ها با دولت همکاری کردند و این در حالی است که بنظر می رسد در چینش مدیران استان حق بخش زیادی از مردم این استان نادیده گرفته شده است.

به گزارش حرف مردم، در هر استانی نمایندگان سعی دارند تا با همسو شدن با مدیران ارشد استانی، سعی دارند امتیاز های بیشتری برای حوزه انتخابیه خود بیاورند و به نوعی در عرصه سیاسی برای خود یارگیری کنند تا بتوانند در زمینه های مختلف استفاده لازم را ببرند.

در این بین هر سه نماینده مردم استان کهگیلویه و بویراحمد به نوعی با حمایت خود از دولت انتظار داشتند که در چینش مدیران استانی اعمال نظر کنند که در این میان نماینده مردم کهگیلویه در مجلس به نظر می رسد نسبت به دو نماینده دیگر نتوانسته در این امر مهم دخیل باشد.

عدل هاشمی پور در روز های گذشته در پاسخ به رسانه ها در خصوص انتخاب معاونان استاندار، گفت: اینکه چرا معاونان از حوزه انتخابیه‌ کهگیلویه بزرگ انتخاب نشده باید نماینده عالی دولت پاسخگو باشند و انتظار دارم سوالات عمرانی را از من بپرسید و پاسخ مسائل سیاسی را از آقای استاندار جویا شوید.

از صحبت های مطرح شده از سوی نماینده کهگیلویه این برداشت می شود که، از انتخاب معاونان استاندار به شدت ناراضی و ظاهرا آنگونه که باید از او نظرخواهی نکردند زیرا که، همیشه نماینده کهگیلویه در سفرهای کاری خود در حوزه انتخابیه از تعامل ش با دولت گفته و بارها تکرار کرده که در بحث رای اعتماد به کابینه دولت کمک کرده و در کمیسیون انرژی همکاری لازم را با دولت داشته و این را حق خود می داند که همچون دو نماینده دیگر استان که در انتخاب های معاونین استاندار دخیل هستند هم سهمی داشته باشد تا بتوانند برنامه های کاری خود را پیش ببرد.

برایند اتفاقات اخیر، از ناراحتی شدید نماینده کهگیلویه از استاندار را نشان می دهد که به نوعی چینش ها در استان یک طرفه است و مدیران ارشد فقط سهم دو نماینده دیگر شد.البته باید یادآور شد که دخالت نمایندگان در عزل ونصب مدیران رسم غلطی است که چند دهه از آن می گذرد و باید هر قوه در استان اسقلال خود را حفظ کند و در غیر این صورت عدالت هم رعایت شود.

آنچه که از استاندار فعلی انتظار می رود بهبود فضای سیاسی استان است و نگذارد علاوه بر درد توسعه نیافتگی، بحث قومیتی در میان سیاسیون استان بیش از پیش تقویت شود و هر کس برای خود در استان اقدام به نوعی دولت سازی کند و احساس ناامیدی در بخشی از مردم ایجاد شود و تلقی نشود که استان بین دو نماینده تقسیم شده و  حق بخش زیادی از مردم استان نادیده گرفته شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *