امام جمعه شهر لیکک در خطبه های عید قربان: عید قربان عید گذشتن از نفس و توحیدی شدن است/سیستم بانکداری ما ربوی و بیمار است/مردم تا می توانند به بانکها نزدیک نشوند

امام جمعه شهر لیکک گفت: این عید، عید گذشتن از نفس و توحیدی شدن است.وی گفت:سیستم بانکداری ما ربا که نوعی جنگ باخداست سر سفره مردم می آورد.

به گزارش پایگاه خبری حرف مردم، نماز عید قربان صبح امروز به امامت حجت الاسلام سید محمد یوسف افروغی، امام جمعه شهر لیکک در مسجد صاحب الزمان این شهر اقامه شد.

افروغی با تبریک عید قربان، پیام اصلی این عید را گذشتن از نفس و توحیدی شدن دانست و گفت: انسان باید بداند که مالکیت او در بر چیزی در دنیا به صورت اعتباری و قراردادی است و مالک همه عالم خداوند متعال است.

 وی خاطرنشان کرد: انسان برای به دست آوردن تقوا باید در زندگی بخشش داشته باشد و برای تشخیص میزان ولایت‌پذیری اشخاص باید به میزان بخشندگی آنها توجه کنیم.

امام جمعه شهر لیکک با گرامیداشت یاد و خاطره شهید حجتی گفت: این شهید بی سر با ولایت پذیری اباعبدالله علیه السلام از نفس خود گذشت و کاری کرد که همه دنیا را به حیرت را واداشت.

وی تصریح کرد: مادر ادبیات کهن خود به شخصیت های اسطوره ای مانند رستم دستان ،کاوه آهنگر و آرش کمانگیر مینازیم در حالی که امروز شخصیت های برجسته ای مانند شهید کاوه ها، شهید حججی ها و شهید دستجردی ها در انقلاب ما تربیت شد که حقیقت اعمالشان دهه ها برابر آن اسطوره‌ها ارزشمند می باشد.

امام جمعه شهرلیکک در ادامه به دیدار کابینه دولت با مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: فرمایشات مقام معظم رهبری چراغ راه آینده دولت دوازدهم می باشد.

وی افزود: مقام معظم رهبری با برشمردن خوبی ها و نقایص دولت یازدهم،دولتمردان را چند توصیه کرد.

افروغی گفت: رهبری از دولتمردان خواست که همیشه نیت الهی را برای خدمت به مردم سر لوحی لوحه کار خود قرار دهند.

وی افزود: ایشان از دولتمردان خواست که صدای مخالفین را بشنوند و با اشاره به دادن لقبهای بد به منتقدین در دولت های قبل، فرمود “این کار در شان یک خادم مردم نیست.

امام جمعه شهرلیکک با تاکید بر لزوم ارائه آمارهای واقعی به مردم، تصریح کرد: با آمار درمانی مشکل مردم حل نمی شود ؛آمارها و نمودارهای ارائه شده با واقعیت زندگی مردم، با آمار واقعی بهبود معیشت ، بیکاری، فقر و اشتغال سازگار نیست.

افروغی با اشاره به اینکه دولت یازدهم در کنترل بانک ها اقدامات خوبی انجام داد، گفت :از ابتدای انقلاب تاکنون هیچکدام از دولت‌ها نتوانست در مبارزه با بانکداری ربوی به خوبی عمل کند.

وی با تأسی از فرمایشات مقام معظم رهبری و امام راحل گفت: ربا حرام است و ما بهره بانکی را جایز نمی دانیم.

افروغی بانک ها را مهمترین عامل  افزایش فاصله طبقاتی در کشور دانست و گفت: باننک‌ها مهمترین عامل ورشکستگی و تعطیلی کارگاه های تولیدی در کشور هستند .

وی خاطرنشان کرد: سیستم بانکداری ما بیمار است و بر سفره های ما ربا که نوعی جنگ با خداست می آید.

 امام جمعه لیکک از مردم خواست تا جایی که برایشان امکان دارد به بانک ها نزدیک نشوند.

وی گفت: در بانک های ما افراد با ایمانی کار میکنند اما مشکل اصلی سیستم بانکی کشور است.

وی از مردم خواست تا این فضا را به یک مطالبه گری عمومی تبدیل کنند تا مسئولان کشوری فکری به حال سیستم بیمار بانکی کنند.

منبع: آوای ماغر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *