چه کسی شهردار لیکک خواهد شد؟ / ۱۵ گزینه احتمالی شهرداری لیکک

انتخاب شهردار جدید لیکک هنوز در مرحله گمانه زنی است و منتخبین شورا زیر فشار گزینه های تحمیلی از طرف طوایف و محافل خصوصی هستند.

به گزارش حرف مردم، تنها نقطه و مرکز شهرستان بهمئی با جمعیتی نزدیک به ۲۰هزار نفر، نمی از مردم شهرستان بهمئی را در خود جای داده است و با تمام کاستی های موجود تمامی ادارات شهرستان در این شهر قرار دارند.

شهرستان بهمئی خاستگاه روشنفکرانی است که در عرصه های مختلف علمی، فرهنگی و اجتماعی در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد و کشور، به عنوان نیروهای وفادار به انقلاب در حال خدمت هستند.

شهرستان شدن بهمئی و شهر شدن لیکک مدیون تلاش همین روشنفکران در راستای رفاه حال هم تباران بهمئی و جلوگیری از مشکلات و معضلات دست و پاگیری بود که به خاطر نبود استقلال سیاسی و جغرافیایی با آن دست و پنجه نرم می کردیم.

امروز در دهه دوم عمر شهرستانی بهمئی هستیم و شهر لیکک همانند کودکی نوپا، همچنان در گیر و دار تکمیل زیر ساخت های اولیه شهری است اما به همان میزان که عوامل غیر انسانی سد توسعه آن می شود، به میزانی به مراتب بیشتر از آن، عوامل انسانی از درون شهرستان چوب لای چرخ توسعه این شهر نوپا می گذارند.

پیشرفت شهرستان بهمئی در گروی توسعه همه جانبه شهر لیکک می باشد ؛خاطرات تلخ پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر لیکک به سادگی و در کوتاه مدت از افکار عمومی مردم بهمئی پاک نمی شود و وجدان های بیدار همین مردم هنوز به صورت شبانه روز با خود کلنجار می روند و با یک جمع و تفریق ساده میزان سهم هر  فرد خاطی را در این تلخکامی تعیین می کنند.

تلخکامی دیگری که امروز سراغ افکار عمومی مردم بهمئی آمده و مانند خوره به جان افراد دغدغه مند افتاده است، موضوع انتخاب شهردار جدید لیکک است.

در حالی اخبار گمانه زنی و رایزنی ها را از محافل شبانه، روزانه و خواص می شنویم که خبری از نقد منصفانه عملکرد شهردار کنونی و میزان توانمندی و کارکرد چند سال گذشته وی در دستور کار هیچ تیمی نمی بینیم.

هر چند تعیین شهردار از اختیارات قانونی منتخبین جدید می باشد اما قانون و منطق حکم می کند که منتخبین در کنار گزینه های پیشنهادی محافل خصوصی و به خصوص طایفه ای خود، نگاهی به گذشته، حال و آینده شهر کنند و با دقت و وسواس تمام دست به انتخاب بزنند.

اخبار نگران کننده ای از فشار شدید طوایف و هواداران بر منتخبین شورای اسلامی شهر لیکک در فضای حقیقی و مجازی به گوش می رسد که تصمیم گیری درست و آینده ساز در این زمینه را مشکل می کند اما توصیه بنده به طوایف و هواداران هر منتخب به جای فشار برای تحمیل گزینه های دلخواه، نگاه واقع بینانه به وضعیت کنونی شهر، آینده نامعلوم کودکانمان و تلاش برای برون رفت از وضعیت موجود است.

تجربه گذشته ثابت کرد که در مناطق عشیره ای مانند شهر ما، معایب انتخاب طایفه ای یک مسئول بیشتر از مزایای آن است و هر گاه چنین اتفاقی رخ داد، عواملی مانند سهم خواهی، زمینه را برای بد نامی طوایف و افراد فراهم کرده است.

بنده به عنوان عضو کوچکی از اصحاب رسانه شهرستان از منتخبین شورای اسلامی شهر لیکک خواهشمندم، با شجاعت کامل و رد کردن تمامی درخواست های غیر منطقی، انتخابی درست و به جا داشته باشند تا تلخکامی های اخیر مردم بهمئی به شیرینی مبدل شود.

هر چند در محافل مختلف اسامی زیادی به عنوان متقاضیان تصدی شهرداری لیکک، رد و بدل می شود اما نام افراد زیر تاکنون بیشتر از دیگران بر سر زبان ها افتاد و بر اساس اخبار موثق هنوز هیچ فردی نتوانست سه رای از ۵ رای منتخبین شوا را برای تصدی شهرداری لیکک کسب کند :

۱- امین جهانیانی(شهردار کنونی)

۲- صمد شاهی زاده

۳- سید ستار تقوی

۴-موسی ویسی نژاد

۵- آیت فهیمی

۶- غلامعلی مویدی

۷- مسلم زارعی

۸- علی ظفرپور

۹- فضل الله مختاری

۱۰- ماشاءالله غلامی

۱۱- حاتم بزمه

۱۲- سید معبود الهی

۱۳- مسعود فرح بخش

۱۴- محمد چیره نژاد

۱۵-حمید بهمئی

منبع: صبح زاگرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *