تجلی اقتصاد مقاومتی: صادرات ۱۰۰۰تنی ماهی قزل آلای موگرمون به سراسر کشور+تصاویر

اقتصاد مقاومتی فصل جدیدی از اتکا به دانش بوی را در دل مردم همیشه سخت کوش ایران اسلامی زنده کرد به طوری که برخی کشورهای جهان با الگو گرفتن از آن در حال افزایش سطح تولیدات داخلی و حمایت از کالای خود هستند.

به گزارش حرف مردم، امروزه خیلی از کارشناسان علم اقتصاد به ماهیت وجودی اقتصاد مقاومتی که شاکله آن خودباوری و تکیه بر حمایت از دانش بومی است به خوبی پی برده اند و باردیگر بر اشراف کامل مقام معظم رهبری بر وضعیت اقتصادی و کلام نافذ ایشان در خصوص اقتصاد مقاومتی و لازمه اجرایی کردن آن در جامعه پی برده اند.

image_460_345

اقتصاد مقاومتی علاوه بر افزایش توان تولید داخلی باعث اشتغالزایی و جذب سرمایه های ملی و بومی در مناطق مختلف کشور نیز شده است.

چندین سال است که سرمایه گذارانی از استان کهگیلویه وبویراحمد و چهارمحال و بختیاری با هدف عملیاتی نمودن دانش بومی و استفاده از ظرفیت های داخلی شهرستان لنده اقدام به احداث سه مزرعه پرورش ماهی در منطقه خوش آب و هوا و پشمه های همیشه جوشان موگرمون نموده اند که علاوه بر استفاده از منابع عظیم این شهرستان توانسته اند باعث اشتغالزایی بیش از ۱۲۰نفر در این مزرعه پرورش ماهی به صورت مستقیم و غیرمستقیم شغل ایجاد کنند.

img_5872تولید سالانه بیش از یک هزارتن و صادرات این محصول مغنی به تمامی استان های کشور نمونه از توانمندی داخلی با شعار ما می توانیم در حوزه اقتصاد مقاومتی است.

امروز همه ماهی قزل آلای موگرمون را به خوبی می شناسند و این برند در بازار ماهی فروشان سراسر کشور کاملا شناخته شده است و همین نیز به پایداری اقتصاد مقاومتی و به بارنشستن آن کمک زیادی کرده است.

منطقه موگرمون در فاصله ۱۲کیلومتری شهرلنده قراردارد.

img_5878

img_5873

img_5882

منبع: خبرلنده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *