معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه یاسوج: نبود صنایع توانمند خلاءصنعت استان است!

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه یاسوج گفت: نبود صنایع توانمند و بهره مند از دفاتر تحقیق و توسعه از جمله خلاء های جدی صنعت استان است.

به گزارش حرف مردم، هجیر کریمی شامگاه شنبه در جلسه شورای پژوهشی دانشگاه افزود: ایجاد حلقه های ارتباطی معنی دار و قابل فهم و ایجاد زبان مشترک دانشگاه و صنعت یکی از راههای تقویت ارتباط بین دو نهاد دانشگاه و صنعت با حمایت و نظارت دولت، است.

کریمی اظهار داشت: مــراکز پژوهشی، مراکز رشد و کارآفرینی، پارکهای علم و فناوری و شرکتهای دانش بنیان گامهای بلندی در جهت توسعه و احیای این حلقه های ارتباطی است.

وی بیان داشت: صنعت و دانشگاه در استان تعامل مطلوبی ندارند.

کریمی رسیدن به توسعه پایدار و اقتصاد مبتنی بر دانش در هر کشور را نیازمند تعامل سه نهاد دولت، دانشگاه و صنعت عنوان کرد و گفت: هر سه نهاد پیکره ای واحد هستند و نقص در عملکرد هر کدام می تواند در شتاب دادن به توسعه اقتصادی وقفه ایجاد کند.

وی اظهار داشت: اگر صنعت بتواند دانش و مهارت دانشگاهیان و فن آوران را در خدمت تولید و صنعت قرار دهد بدون شک پیشرفت و بالندگی صنعت و تولید را در پی خواهد داشت.

کریمی با اشاره به نقاط ضعف صنعت استان تصریح کرد: فقدان یک بانک اطلاعاتی مرجع و کارآمد و به روز در راستای نیازها و اولویتهای واحدهای صنعتی و فقدان یک برنامه راهبـــردی و عملیاتی برای استقرار نظام اقتصادی مبتنی بر دانش از جمله نقاط ضعف عمده صنایع استان است.

منبع: مهر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *