یکی از سالمترین انتخابات ، در کهگیلویه و بویراحمد بود/ جواب استاندار به دو گروه از معترضین؟

دکتر سید موسی خادمی : مردم وفادار، قدرشناس و آگاه این استان در کنار دست اندرکاران و هیات های اجرایی و نظارت بر امر انتخابات یکی از پرشورترین، سالم ترین و امن ترین انتخابات را در روز ۲۹ اردیبهشت سال جاری رقم زدند.

به گزارش حرف مردم، انتخابات ۲۹ اردیبهشت برگزار شد و نتایج اولیه و بازشماری ها در اکثر شهرستان های استان اعلام شد که در برخی از حوزه ها با تغییرات عجیب و غریبی برگزار شد. واقعیت انتخابات در استان کهگیلویه و بویراحمد این گونه است که هر چه موضوع انتخابات محلی تر باشد ، حساسیت بیشتر می شود و البته مشارکت هم بیشتر!
به گزارش تابناک کهگیلویه  بویراحمد ، پس از مشارکت حدود ۷۲ درصدی مردم در استان ، برخی از سیاسیون از این مشارکت پایین انتقاد کرده و از استاندار پرسیده بودند که چرا مشارکت بسیار پایین بوده است؟
استاندار : یکی از بهترین انتخابات برگزار شد
استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد که مردم وفادار، قدرشناس و آگاه این استان در کنار دست اندرکاران و هیات های اجرایی و نظارت بر امر انتخابات یکی از پرشورترین، سالم ترین و امن ترین انتخابات را در روز ۲۹ اردیبهشت سال جاری رقم زدند.

سید موسی خادمی دوشنبه شب اظهار داشت : هماهنگی و انسجام میان همه اعضای هیات های اجرایی، نظارت و شورای نگهبان در طول فرآیند برگزاری انتخابات در این استان به نحو شایسته ای انجام شد.

یکی از سالمترین انتخابات در کهگیلویه و بویراحمد بود/ جواب استاندار به دو گروه از معترضین؟
خادمی در بخش دیگری از صحبت هایش تصریح کرد که همین انسجام، همدلی و هماهنگی میان دست اندرکاران امر انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی سبب شد که کمترین خدشه و تنشی بر روند این عرصه مهم سیاسی در استان رخ ندهد.
وی ابراز داشت که سیاست و راهبرد اصلی برای مجریان و ناظران انتخابات ۲۹ اردیبهشت امسال علاوه بر حضور حداکثری مردم پای صندوق های رای، برگزاری سالم، قانونمند و بدون کمترین تنش در این عرصه حساس بوده که به خوبی تحقق یافت.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: این استان که در طول دوره ها و انتخابات های گذشته همواره به عنوان استانی با وضعیت قرمز شناخته شده بود در ۲ دوره برگزاری انتخابات اسفند۹۴ و ۲۹ اردیبهشت سال جاری و براساس اعلام وزارت کشور جزء استان‌هایی با برگزاری انتخابات امن و سالم معرفی شده است.
خادمی که با خبرنگار خبرگزاری دولت (ایرنا) صحبت می کرد در ادامه گفت : نمایندگانی از همه گروهها و هیات های نظارت نیز بر برگزاری انتخابات در کنار همه شعبه های اخذ رای حضور داشته و این اتفاق در استان کهگیلویه و بویراحمد سبب شد که کمترین تخلف و شائبه دخالتی توسط هیات های اجرایی وجود نداشته باشد.
استاندار کهگیلویه و بویر احمد تصریح کرد: براساس دستور العمل های اجرایی ستاد انتخابات کشور زمان رای گیری تا ۲۴ شب جمعه ۲۹ اردیبهشت ادامه داشت و فرم صورت جلسات شمارش آرا در تمامی شعبه های اخذ رای اعم از شهری، روستایی، ثابت و سیار نیز با هماهنگی و انسجام تمامی دست اندرکاران اجرایی و نظارت انجام شد.
خادمی میزان مشارکت مردم در انتخابات ۲۹ اردیبهشت را حدود ۷۲ درصد ذکر کرد و گفت: تاکنون هیچگونه شائبه ای و شکایتی مبنی بر تخلف انتخاباتی در این استان اعلام نشده است.
وی شمار واجدان شرایط در انتخابات ۲۹ اردیبهشت در کهگیلویه و بویراحمد را ۵۲۸ هزار و ۹۳۰ نفر ذکر کرد.
خادمی ادامه داد: تعداد کل آرای ماخوذه در این انتخابات ۳۷۳هزار و ۶۵۰ رای بود که تعداد آرای صحیح ۳۶۸ هزارو ۳۴۳ رای بوده است.
وی گفت:حجت الاسلام حسن روحانی از مجموع آرای صحیح ۱۸۷هزار و ۳۱ رای و حجت الاسلام رئیسی ۱۷۹ هزار و ۱۵۷ رای، میرسلیم یکهرارو ۵۳۹ رای و هاشمی تبا نیز ۶۱۶ رای به ترتیب رای مردم این استان را به خود اختصاص دادند.
رئیس ستاد رئیسی در استان: آقای خادمی کاری کردید که برای اولین بار در انتخابات خونی ریخته شود!
رئیس ستاد انتخاباتی حجت الاسلام رئیسی در استان با بیان اینکه دخالت مدیران در حوزه انتخابات خلاف قانون است، خاطرنشان کرد: این کار مدیران باعث شد که این شادمانی برای آنها تلخ شود و روند برگزاری انتخابات آنقدر در استان کند بود که منجر شد درصد مشارکت استان نسبت به دفعات قبل کاهش پیدا کرد و این شیرینی رو برکام همه رو تلخ کند و مقصر آن مدیران دولت یازدهم هستند که دخالت مستقیم در انتخابات داشتند.
یکی از سالمترین انتخابات در کهگیلویه و بویراحمد بود/ جواب استاندار به دو گروه از معترضین؟
حجت الاسلام پناهی به هزینه های انجام شده در ستادهای انتخاباتی روحانی و رئیسی اشاره داشت و تاکید کرد: در ستاد روحانی هزینه های گزافی انجام شد و حال آنها بیایند پرینت عملکرد هر دو طرف را منتشر کنند تا ببینیم آنها راست می گویند یا ما دروغ، که در این مورد مردم قضاوت می کنند که مردم ببینند و بدانند چه کسانی این پولها را دادند و همان کسانی بودند که در انتخابات دخالت کردند.
وی با بیان اینکه در سالهای گذشته بعد از پیروزی انقلاب اسلامی انتخابات در استان به صورت سالم برگزار  و حتی خونی از دماغ کسی بیرون نیامد، تصریح کرد: در انتخابات شوراها و ریاست جمهوری دخالت های نابجای مسئولان باعث شد که بعد از سالیان سال که هیچ خونی از دماغ کسی بیرون نیامد در این انتخابات خون بیرون امد و اعتراضات گسترده مردم و جابجایی آرا در بازشماری ها نشان دهنده فضاحت مدیران همراه شماست و این ننگ را مدیران همراه شما به گور خواهند برد چرا که این ننگ پاک شدنی نیست.
به هر جهت بخشی از معترضین به روند اجرایی و تخلفات گسترده در انتخابات ، سیاسیون مخالف روحانی بودند که چندین بار این اعتراضات را در صحبت ها و مصاحبه هایی بیان کردند . حال به نظر می رسد بخشی از صحبت های استاندار کهگیلویه و بویراحمد جواب این اعتراضات بوده باشد.
آقای خادمی : لطفا با ابطال انتخابات این راه باطل را پایان دهید!
در بحث انتخابات شوراها اعتراضات و مشکلات به اندازه ای گسترده بود که در برخی حوزه ها کار به تجمعات و اعتراضات و البته تغییر گسترده در نتایج پس از باز شماری کشید! برای نمونه در شهرستان چرام وضعیت اعتراضات بسیار حاد بود به گونه ای که برخی وضعیت را تا اندازه ای اعلام می کردند که احتمال آشوب می رفت و پس از بازشماری هم حرف معترضین به کرسی نشست!
در بهمئی هم همین منوال بود و اعتراضات چنان بالا رفت که پس از بازشماری ، عجیب ترین نتایج رقم خورد و به گفته ی برخی منتقدان با باز شماری نیمی از صندوق ها حدود یک سوم آرای ماخوذه باطل گشت!
 یکی از سالمترین انتخابات در کهگیلویه و بویراحمد بود/ جواب استاندار به دو گروه از معترضین؟
در سوق و لنده هم تغییراتی در نتایج اولیه اعلام شده بوجود آمد ! بررسی نتایج به گونه ای که بود که نشان می داد این انتخابات یکی از معدود انتخاباتی بود که نتایج اولیه و بازشماری تفاوت فاحشی داشتند.
اما پس از این انتخابات برخی معترضین با نوشتن نامه ای و خطاب قرار دادن مستقیم استاندار ، خواستار پایان دادن به این رویه باطل شدند و با تقاضای ابطال انتخابات ، از وی خواستند یکبار برای همیشه جلوی این تخلفات را گرفته تا رویه ای برای سال های بعد نشود (اینجا) اما به نظر می رسد بخش دیگری از صحبت های استاندار جواب این معترضین بوده باشد که در قالب بیان وضعیت کلی انتخابات از دیدگاه خود بیان و از سلامت و کیفیت برگزاری انتخابات اعلام رضایت کرده است.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نظر می رسد صحبت های استاندار جوابی باشد به منتقدینی که هم در بخش انتخابات ریاست جمهوری و هم در بخش مربوط به شوراها معترض بوده اند . حال اینکه این صحبت ها قانع کننده مخالفان باشد یا نه چیزی است که از طرف خود منتقدین باید بیان شود.
منبع: تابناک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *