تاسیس صندوق توسعه بخش کشاورزی در کهگیلویه

در جلسه راهکارهای حمایت از صندوق توسعه شهرستانی توسعه بخش کشاورزی که امروز صبح در فرمانداری کهگیلویه برگزار شد، خبر تاسیس صندوق توسعه بخش کشاورزی در کهگیلویه اعلام شد.

به گزارش حرف مردم، در جلسه امروز مدیران جهادکشاورزی، امور عشایر، منابع طبیعی با مدیرکل جهادکشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد و هیات مدیره صندوق توسعه کشاورزی، برای حمایت از بخش های کشاورزی در شهرستان تاسیس صندوق توسعه کشاورزی تصویب شد.
در ابتدا گوهرگانی گفت: هدف صندوق توسعه کمک به زیر ساخت های کشاورزی استان وبخصوص شهرستان کهگیلویه که قطب کشاورزی و دامپروری است و به دلیل نبود صنایع تبدیلی، بصورت معیشتی ادامه .
گوهرگانی با بیان اینکه شهرستان کهگیلویه نیاز به حمایت مستمر از تولیدکنندگان دارد افزود، شهرستان کهگیلویه در بحث خرید تضمینی گندم در استان رکورد زد و در سفر دولت به استان تاسیس سه صندوق در استان تصویب شد که یک صندوق به شهرستان کهگیلویه تعلق گرفت.
در ادامه جلسه امروز مهندس رضوی مدیر عامل صندوق توسعه کشاورزی، گفت:در این جلسه اهداف این صندوق مطرح شد، اظهار کرد: صندوق حمایت از کشاورزی، صندوق توسعه است که با حمایت دولت ولی با نقش محوری مردم اداره می شود.
رضوی افزود: صندوق یک ساختار غیر دولتی برای بهره برداران است و یکی از مشکلات کشاورزان نقدینگی است و در همه جای این استان این مشکل وجود دارد.
مهندس رضوی راهکار توسعه کشاورزی را ساختار مردمی بودن سیستم بانکی ساده و قابل دسترس به بخش کشاورزی است و در خارج با تجمیع منابع مردم و کمک دولت کشاورزان صاحب سیستمی شبه بانک می شوند.
رضوی در ادامه گفت: این صندوق هیات مدیره دارد که ۴ نفر توسط مردم و یکنفر از سوی دولت که مدیر جاد کشاورزی شهرستان است تشکیل می شود و در حال حاضر ۱۰۲ صندوق با کاربرد سهامی و مستقل داریم.
در پایان مهندس رضوی گفت: هر کس به میازن نقش خود در تولید می تواند در این صندوق سرمایه گزاری کند و زمانی مردم منابع مالی خود را به صندوق می آورند که دولت کمک مالی خود را به این صندوق کرده باشد و اعتماد مردم سرمایه اصلی ماست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *