هاشمی پور: به دلیل نبود گاز در چاروسا و دیشموک، جنگلی نمانده!

نماینده کهگیلویه: اکنون اطراف شهرهای دیشموک و قلعه‌رئیسی به‌دلیل نبود گاز خانگی دیگر جنگلی وجود ندارد و هرخانه یک تریلی هیزم برای زمستان خود آماده کرده است.

به گزارش حرف مردم، دو بخش پرجمعیت چاروسا و دیشموک سال های زیادی است که بعلت کم کاری مسئولان در زمینه گاز رسانی، مجبور به استفاده از کپسول های گاز و در مناطق محروم تر بیشتر مصارف گرمایشی این مردم استفاده از چوب درختان است که اغلب پوشش جنگلی این مناطق از جنس درختان با ارزش بلوط است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بیاید از خداوند بترسیم و برای مردم کار بکنیم، یادآورشد: خط لوله یکم سراسری از کنار ما می‌گذرد و آیا خدا قبول دارد برای یک پروژه ۸ کیلومتری با لوله ۱۲ اینچ، ۱۸ ماه برنامه زمان‌بندی می‌کنند؟

هاشمی‌پور با انتقاد از مسوولانی که چنین برنامه‌ای را برای گازرسانی به شهرهای دیشموک و قلعه‌رئیسی زمان‌بندی کرده‌اند، اظهارداشت: کجای این عدالت است که برای ۸ کیلومتر خطوط شبکه گاز، ۱۸ ماه برنامه زمان‌بندی نوشت درحالیکه هزار کیلومتر خط لوله صلح را در ۴ سال با لوله ۵۶ اینچ در زاهدان تمام کرده‌ایم.

وی گفت: چطور می‌توان چنین چیزی را قبول کرد که در ۱۸ ماه برای ۸ کیلومتر خط لوله گاز تعریف کرد و برای هزار کیلومتر هم ۴ سال؟ آیا ما این‌طور به توسعه دست می‌یابیم؟

نماینده کهگیلویه بزرگ با ذکر خاطره‌ای از زنگنه وزیر نفت و انتقال خطوط گاز در زاهدان، یادآورشد: در دو روز و با حضور استاندار و مسوولان سیستان و بلوچستان، برنامه زمان‌بندی تعیین کردیم که تا خردادماه سال ۹۶، زاهدان از نعمت گاز برخوردار می‌شود.

هاشمی‌پور با طرح این سوال که چطور می‌شود ما در زاهدان چنین کار کنیم و جواب بگیریم اما در زادگاه خودمان نتوانیم ۸ کیلومتر را در مدت زمان کوتاهی به پایان برسانیم؟ ادامه داد: اگر قرار بود براساس برنامه آقایان جلو می‌رفتیم، گازرسانی به دیشموک و قلعه‌رئیسی تا ۲۰ سال طول می‌کشید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *