هرجا تریبون از دانشجو گرفته شود، بارکود مواجه می شود

حرف مردم: شهرام مهدوی مطلق مسئول سازمان بسیج دانشجویی استان در نشستی که به همت بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد یاسوج برگزار شد، در ابتدای جلسه با انتقاد از برخورد هیئت رئیسه این دانشگاه به دلیل لغو برنامه قانونی نشست بررسی ابعاد فرهنگی و اجتماعی توقیف دارایی های ایران با رای دادگاه آمریکا در این دانشگاه، گفت:  هرجا تریبون از دانشجو گرفته شود دانشگاه با رکود موجه می شود، اگر دانشجو در جامعه آگاه و مطالبه گر نباشد پس کدام قشر باید روشنگری و دادخواهی کند.

وی در ادامه اظهار داشت: جلوگیری از تریبون های قانونی و منطقی دانشجو به هر بهانه و دلیلی، آن هم از طرف هیئت رئیسه دانشگاه با حکم تحکمی و لغو برنامه ها فاجعه و یک بدعت بزرگ است.

مهدوی مطلق با اشاره به حادثه طبس، این حادثه را مصداقی بر سوره فیل و از معجزات انقلاب و امام(ره) بیان کرد، و افزود: حادثه طبس نباید فراموش شود و البته نه فراموش شدنی است و نه بخشودنی، این خیانت و سایر خیانت های آمریکا تفسیری از “مکروا و مکر الله و الله خیر الماکرین” است.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی استان با بیان اینکه: حادثه طبس یکی از رسوایی های بزرگ استکبار، آمریکا و عوامل داخلی آنها بود، گفت: این واقعه رویداد ساده ای نبود و باید باز نشر، باز تعریف و تحلیل شود، هم امداد غیبی، هم خوی استکبارگری و هم توکل بر خدا در این حادثه باید تبیین شود.

وی ضمن اظهار اینکه: سیاست اعمالی و اعلامی آمریکا هیچگاه یکی نبوده است، گفت: همزمانی توقیف و غارت اموال و دارایی های ایران با حادثه طبس خود قصه عجیبی است و ای بسا تعمدا در این ایام رای دادگاه آمریکایی اعلام شد چراکه آنها دل خوشی از این نظام ندارند.

مهدوی مطلق با اشاره به قانون وضع شده توسط امریکا در سال ۱۹۹۶ که طبق آن به بازماندگان آمریکایی هایی کشته شده و یا خسارت دیده در اثر حملات تروریستی در هر جای دنیا این حق داده میشود تا  بتوانند علیه کشور یا کشورهای که به زعم آنها حامی تروریسم هستند، شکایت کنند، افزود:  از نظر آمریکا ایران هنوز که هنوز است در لیست کشورهای حامی تروریسم قرار دارد و یکی از مصادیق آن را انفجار سال ۱۹۸۳ مقر تفنگداران آمریکایی در لبنان می دانند که بازماندگان این افراد در سال ۲۰۰۳ از طریق دادگاه آمریکایی اقدام به شکایت کردند و طبق حکم دادگاه باید ایران مبلغ ۲ میلیارد دلار از دارایی های خود را به این خانواده ها بپردازد.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی ضمن اظهار اینکه: این اقدام خود بر خلاف حقوق بین الملل و اصل برابری حاکمیت ها و مصونیت دولت ها می باشد، بیان کرد: بر اساس این قانون خود ساخته بارها علیه ایران شکایت شده و ایران نیز با به رسمین نشناختن چنین رویه ای در دادگاه ها شرکت نکرده است.

وی با بیان اینکه: بر اساس حقوق بین الملل و حتی قوانین خود آمریکا، قوانین متعدد حقوقی وجود دارد که به موجب آن بانک مرکزی کشورها از مصونیت سرمایه گذاری برخوردار هستند و اساسا بانک مرکزی مستقل از دولت ها عمل می کند چراکه اگر چنین مصونیتی نباشد عملیات بانکی در دنیا دچار اختلال می شود و ثبات اقتصادی و پولی را متاثر خود خواهد کرد، افزود: آمریکایی ها بر خلاف همه این قوانین توقیف دارایی و سرمایه گذاری بانک مرزی جمهوری اسلامی ایران در آمریکا کردند که به علت قطع رابطه ایران و آمریکا تنها دارایی موجود در آنجا بود.

مهدوی مطلق با اشاره صحبت برخی در داخل که این موضوع ربطی به برجام ندارد، گفت: درست است که شاید به ظاهر نقض بندهای موجود در برجام نباشد ولی ناقص رفتار و وعده های آمریکا در برجام است، این پول باید مطابق تعهد برجام آزاد میشد، حال اینکه الان آزاد می شود اما به افرادی داده خواهد شد که معتقدند ایران حامی تروریست است.

وی اظهار داشت: اکنون این ذهنیت ایجاد می شود که آیا همه آن مذاکرات، دست دادن ها، قدم زدن ها بی اثر بوده و آیا هنوز باید نگرانی ها قبل از مذاکره بین مردم وجود داشته باشد.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی با اشاره به  ابعاد فرهنگی-اجتماعی رای دادگاه آمریکایی در توقیف دارایی های ایران، افزود: جنگ روانی و تبلیغاتی علیه ایران، محار سازی روانی ایران در این برهه مطرح است تا ایران را دچار زحمت افزایی کرده و درگیری ذهنی برای مردم ایران در داخل و خارج ایجاد کنند.

وی در ادامه بیان کرد: علاوه بر همه گل و بلبل هایی که از مجموعه دیپلماسی دولت ما و آمریکا شنیده می شود، اما در پشت پرده هر روز شاهد یک ترفند و برنامه جدید از جانب طرف آمریکایی هستیم.

مهدوی مطلق با بیان اینکه اکنون پیگیری راهبرد استراتژی ضرب محدود و موثر در محدوده جنگ نرم مطرح است، گفت: این راهبرد حالتی میان منازعه و چانه زنی برای عقیم سازی نظام جمهوری اسلامی است و نه براندازی سخت و یکباره، چراکه آمریکا می داند هیچ ائتلافی در هیج مقطعی علیه ایران به رهبری آمریکا شکل نمی گیرد، پس با طرح چنین برنامه هایی به دنبال فضاسازی منفی علیه ایران در محافل سیاسی و اجتماعی جهان است.

مسئول بسیج انشجویی استان در پایان اظهار داشت: اعمال فشار بیشتر و امتیاز گیری در دستور کار طرف آمرکایی است، مثلا در همین بحث توقیف دارایی های ایران با وجود اینکه هنوز چیزی اثبات نشده  اما خسارت پرداخت می شود، همه به این خاطر است که یک فضا سازی ایجاد شد که ایران حامی تروریست است پس در انفجار دخالت داشته است، در حالی که جرم آمریکا در انفجار هواپیمای مسافر بری ایران، ترور دانشمندان، حادثه طبس و ده ها مورد دیگر روشن و واضح است.

منبع : صبح زاگرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *