نشست شورای امنیت علیه ایران/ ظریف واکنش نشان داد

«آمریکا گفته به تلاش های خود علیه ایران ادامه خواهد داد… ظریف در استرالیا به جنجال آفرینی آمریکایی ها علیه برنامه موشکی ایران واکنش نشان داد»

حرف مردم: پس از اجلاس کشورهای عضور شورای امنیت علیه ایران که به تحریک و با شکایت آمریکا انجام شده، محمد جواد ظریف به جنجال سازی غربی ها علیه برنامه موشکی ایران واکنش نشان داد.

خبرگزاری انگلیسی رویترز (Reuters) در گزارشی زیر عنوان “ایران می گوید، آزمایش های موشکی برای دفاع از خود، نقض توافق هسته ای نیست” به این موضوع پرداخته است.

براساس این گزارش، وزیر خارجه ایران روز سه شنبه گفت، آزمایش موشک های  بالستیک کشور برای ارتقای توان دفاعی بوده و تست های موشکی اخیر که توسط ایالات متحده آمریکا محکوم شد، نقض توافق تاریخی هسته ای بین تهران و شش قدرت جهانی نمی باشد.

محمد جواد ظریف که در استرالیا سخن می گفت، تاکید کرد پرتاب موشک ها در هفته گذشته هرگز یک اقدام تهاجمی نبوده است.

رویترز در گزارش خود نوشت: این آزمایش ها موجب نگرانی های بین المللی شده و نشست ۱۵ کشور عضو شورای امنیت سازمان ملل متحد را در روز دوشنبه به همراه داشت.

به نوشته رویترز، وزیر خارجه ایران اظهار داشت: این موشک ها در حوزه قطع نامه ۲۲۳۱ شورای امنیت قرار نمی گیرند و آزمایش آن ها غیرقانونی نبوده است.

وی در گفتگوی خود با خبرنگاران همچنین به قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل در ماه جولای اشاره کرد که توافق هسته ای را تایید کرده است. طبق توافق هسته ای ایران و ۱+۵، آزمایش موشک های بالستیک برای ایران ممنوع نیست.

ظریف در ادامه گفت: ایران هرگز از هیچ ابزاری از جمله موشک های خود برای حمله به هیچ کشوری استفاده نکرده است. این موشک ها فقط برای استفاده های دفاعی هستند.

جلسه روز دوشنبه شورای امنیت درباره رسیدگی به آزمایش‌های موشکی ایران بدون صدور بیانیه‌ای علیه تهران پایان یافته است.

رویترز نوشت: آمریکا روز دوشنبه وعده داد که به تلاش های خود برای اقدام شورای امنیت علیه آزمایش موشک های بالستیک ایران ادامه خواهد داد.

آمریکا روسیه را متهم کرده که به دنبال دلایلی است تا واکنشی به آنچه “نقض قطعنامه شورای امنیت توسط ایران” خوانده شده، نشان داده نشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *