تشکل فرهنگ و سیاست، جعلی بود

حرف مردم: رئیس دفتر فرهنگ دانشگاه آزاد یاسوج، از پشت پرده‌های واقعه ۸ آذر این دانشگاه با حضور محکوم فتنه، پرده برداشت.
یک شنبه تاریک دانشگاه آزاد یاسوج، که یک هفته پیش از برگزاری روز دانشجو در این دانشگاه برگزار شد، باعث واکنش رسانه های مختلف داخلی و خارجی و خوشحالی رسانه های منافق و ضد انقلاب خارج از کشور شد.

در این بین عده ای که به دنبال گل آلود کردن فضای نزدیک به انتخابات و گرفتن ماهی های دلخواه بودند نیز، همصدا با بوق های رسانه ای بیگانه، به انتشار خلاف واقع ماوقع در رسانه های خود پرداختند.

واکنش رئیس دانشگاه، معاون سیاسی استاندار و برخی از مسئولان استان در این خصوص در رسانه ها موج های مختلفی ایجاد کرد؛ اما برخی از مسئولان از جمله استاندار و فرماندار بویراحمد، مواضع متفاوتی اتخاذ کرده بودند؛ به گونه ای که باعث سوء استفاده برخی از رسانه ها در جهت تشنج در فضای رسانه ای شد.

*فتنه ها بعد از فرونشستن غبارها، واقعیت خود را بهتر به نمایش می گذارند*

چند روز پیش در نشست هماهنگی بزرگداشت مراسم یوم الله ۹ دی، که با حضور مسئولان استانی برگزار شده بود، رئیس دفتر فرهنگ دانشگاه یاسوج، پرده از واقعیتهای این روز برداشت و به صراحت سخنانی را بیان کرد.

رسانه های استانی در خبرهایی به گوشه ای از نشست اشاره کرده و فضای بوجود آمده در این نشست را تشریح کردند؛ نشستی که به دفاع تمام قد از تشکل های دانشجویی منتقد و انتقاد از رویه مسئولان استانی انجامید.

*نشتی که پشت پرده برخی از اتفاقات و مسئولانی که در این موضوع سهیم بودند را افشا کرد.*

یکی از پایگاه های محلی استان در خبری به انعکاس این نشست پرداخت و نوشت: حجت‌الاسلام محمد غفاری ظهر امروز در نشست بزرگداشت ۹ دی با بیان اینکه گفتمان ۹ دی همان گفتمان انقلاب اسلامی است و باید به این روز مهم توجه داشت، گفت: حماسه عظیم ۹ دی مردم را به راه روشن انقلاب اسلامی امیدوار کرد.

* دانشجویان هر دوطیف مخالف این تشکل بودند*

وی در ادامه به حوادث دانشگاه آزاد یاسوج در ۸ آذرماه که با حضور یکی از محکومان فتنه ۸۸ در این مرکز علمی رخ داده بود اشاره کرد و گفت: دو تشکل سیاسی دانشجویی در دانشگاه آزاد یاسوج فعال بوده که عده‌ای خواستار تشکیل تشکل سوم به‌ نام فرهنگ و سیاست شدند که خود دانشجویان اصلاح‌طلب و اصولگرا با شکل‌گیری این تشکل مخالف بودند.

* انجمن فرهنگ و سیاست بدون فرآیند قانونی شکل گرفت*

مدیر امور فرهنگی دانشگاه آزاد از زوایای پنهان فرآیند غیرقانونی بودن و مجوزدار شدن این تشکل در دانشگاه آزاد اشاره کرد و گفت: انجمن فرهنگ و سیاست بدون فرآیند قانونی شکل گرفت و قرار شد از آذر منصوری برای افتتاح و سخنرانی در دانشگاه دعوت شود که با توجه به سوابق وی در سال ۸۸ و لغو سخنرانی منصوری در سایر دانشگاه‌ها با این موضوع مخالفت کردم و حتی موضوع را به هیئت نظارت دانشگاه نیز اطلاع دادم.

*برخی امضاها جعلی بود، مستند دارم*

غفاری با بیان اینکه برخی از اعضای این تشکل در راه‌اندازی آن امضاهای دروغین و جعلی جمع آوری کرده بودند، بیان کرد: برخی از دانشجویان نزد من آمدند و گفتند که اعضای این تشکل آنها را تهدید کرده اند و گفته اند اگر امضای خود را انکار کنید عواقبی بد شما را خواهد گرفت.

وی به فضای باز دانشگاه آزاد برای برنامه های سیاسی و کرسی های آزاداندیشی اشاره کرد و گفت: فضای دانشگاه آزاد همیشه برای اینگونه مراسم ها باز بوده؛ اما چون از فضا برای سخنرانی یک متهم فتنه اطلاع داشتم آن را به مسئولان تذکر دادم.

*فرماندار بویراحمد خواستار تشکیل این جلسه به هرنحوی بود*

مدیر امور فرهنگی دانشگاه آزاد به اصرار برخی در مورد برگزاری این جلسه بعد از ملتهب شدن فضای دانشگاه اشاره کرد و گفت: قبل و بعد از این جلسه مخالف برگزاری آن بودم؛ اما فرماندار بویراحمد خواستار برگزاری این مراسم شد و گفت: شورای تأمین استان بر برگزاری سخنرانی عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران اسلامی تأکید دارد.

* هیات نظارت دانشگاه آزاد مرتکب اشتباه بزرگی شد*

غفاری با بیان اینکه هیات نظارت دانشگاه با اعطای مجوز سخنرانی به آذر منصوری مرتکب اشتباه شد و خودش نیز اقرار به چنین اشتباهی دارد، افزود: شورای تأمین تنها در مواردی که صدور مجوز از طرف دانشگاه امنیت شهر را مختل کند، حق ورود دارد و در سایر موارد حق ورود و تصمیم‌گیری در محافل بسته مانند دانشگاه را ندارد.

وی در ادامه به حضور منصوری و فضای ملتهب ۸ آذر در دانشگاه آزاد یاسوج اشاره کرد و گفت: با ورود منصوری به سالن دانشگاه و اعتراض دانشجویان به حضور وی، او را از فضای سالن و سپس دانشگاه خارج کردیم، اما فرماندار بویراحمد همچنان بر برگزاری این برنامه تأکید داشت.

مدیر امور فرهنگی دانشگاه آزاد یاسوج با از انتقاد از مسئولان استان و شهرستان در به وجود آمدن حادثه هشتم آذر دانشگاه آزاد گفت: چرا مسئولان استان و شهرستان اصرار بر حضور و سخنرانی کسی که جرم آن محرز است و دانشجویان نسبت به حضورش در دانشگاه معترض‌ هستند، دارند و موجب شدند حواشی و وقایعی که خوشایند استان و شهر نیست رخ دهد.

* اتهام چاقو کشی به دانشجویان منتقد کذب محض است*

غفاری با انتقاد از برخی مسئولان که بسیجیان و دانشجویان منتقد را مورد اتهام و حتی افترا در این موضوع قرار دادند،گفت: عده‌ای با شایع‌پراکنی و جوسازی دانشجویان بسیجی را به چاقوکشی علیه طرفداران سخنرانی منصوری در دانشگاه متهم کردند که این موضوع کذب محض است و به صراحت آن را رد می‌کنم چون خود شاهد عینی ماجرا بودم.

وی از پرده برداری برخی سخنرانی های دیگر در این دانشگاه اشاره کرد و گفت: مجوزهایی دیگری برای برگزاری برخی همایش‌ها در دانشگاه آزاد صادر شد که با برگزاری این برنامه‌ها و همایش‌ها مخالفت کردم و گفتم سالن برای برگزاری این همایش و برنامه‌ها نمی‌دهیم.

* برخی از نمایندگان فعلی و سابق بر این التهاب آفرینی بیشتر دامن زدند*

مدیر امور فرهنگی دانشگاه یاسوج با انتقاد از مصاحبه‌ها و مواضع تند برخی مسئولان استانی در الهتاب کردن فضا و موضوع آنها علیه برخی دانشجویان و همدیگر گفت: موضع گیری برخی از نمایندگان فعلی و اسبق استان در مجلس شورای اسلامی باعث دامن زدن به این مسئله شد.

غفاری به روز دانشجو و برگزار نکردن مراسم ۱۶آذر در این دانشگاه برای اولین بار اشاره کرد و افزود: متأسفانه به خاطر تندروی برخی افراد برای اولین سال هیچ‌گونه برنامه‌ای در روز دانشجو برگزار نکردیم.

*شورای تأمین استان باید اطلس سیاسی کشور را بشناسد*

وی با انتقاد از هیات نظارت دانشگاه و شورای تامین استان برای تأیید و مجوز دادن به برخی از سخنرانان مشکل دار در فضای علمی استان، گفت: شورای تأمین استان باید اطلس سیاسی کشور را بشناسد و بداند به چه کسی باید مجوز بدهد و به چه کسی مجوز ندهد.

حال امیدواریم مسئولان استانی، شورای تأمین و مسئولان دانشگاهی استان و کشور، با حساسیت های بیشتری در آستانه انتخابات مراقب باشند جو دانشگاه و جامعه به سمت تشنج و سوء استفاده سیاست بازان سوق پیدا نکند.

مسئولان سیاسی و اجرایی استان و مدیران دانشگاهی، باید شفافیت بیشتری در اظهار نظرها و موضع گیری های خود داشته باشند تا رسانههای بیگانه و ضد انقلاب، سخنان آنان را مصادره نکند.

و در پایان، مسئولان دانشگاهی با توجه به تأکید مقام معظم رهبری در خصوص هوشیاری نسبت به تشکل های یک بار مصرف انتخاباتی، با دقت و نظارت کافی و دقیق مانع حضور نیابتی جریان های سیاسی در دانشگاه ها شده و دانشجویان را از رسالت اصیل خود دور نکنند.

منبع: دانشجو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *