لزوم بهبود کمی و کیفی کتابخوانه های محلی در کهگیلویه

نشست انجمن کتابخوانه های عمومی شهرستان کهگیلویه با فرماندار این شهرستان برگزار شد.

سید حمزه محقق زاده در نشست انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان کهکیلویه با اشاره به اینکه کتاب میراث ارزشمند بشر برای افزایش معرفت و شکوفایی نظام خانواده و جامعه است اظهار داشت: امروز ه با پدید امدن رسانه های نو ظهور توجه به مطالعه در جامعه کمتر قابل درک است.

وی با بیان اینکه راهبردها و برنامه ریزی ها در تداوم فرهنگ مطالعه و کتابخوانی نیاز به عزم همگانی دارد تاکید کرد: شهرداری و شورای شهر در راستای خدمات اجتماعی و فرهنگی و توسعه متوازن شهری می توانند بهتر تصمیم سازی کنند و با استفاده از زیر ساخت های فرهنگی در مناطق مختلف در جهت رضایتمندی مردمی اقدام کنند.

فرماندار کهگیلویه تصریح کرد :در راستای افزایش سرانه محیط کتابخانه ای برنامه احداث یک باب کتابخانه عمومی در منطقه ۶۰دستگاه شهر و گلزار دهدشت مورد مطالعه و پیگیری قرار گیرد.

وی تبلیغات کتابخوانی برای عادی سازی این فرهنگ مهم خواند و افزود: برای اینکه بتوانیم در حوزه مطالعه مفید و فرهنگ کتابخوانی کار اساسی و ماندگار انجام دهیم بهره گیری از توانمندی های اساتید و نخبگان فرهنگی و هنری شهرستان در چگونگی استفاده از پتانسیل ها و نیازهای واقعی شهروندان راهگشا خواهد بود.

رییس انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان کهگیلویه نیز در این نشست خاطر نشان کرد: با وجود محدودیتها باید با مشارکت همفکری و تعامل در راستای رفع مسائل و مشکلات این حوزه گام برداریم .

سید نبی الله تقوی افزود: وی با بیان اینکه خواندن، زیر بنای ساختن است، افزود: حالا این ساختن می خواهد ساختن انسان یا جامعه باشد و طریق خواندن و مطالعه است که شخص و جامعه اصلاح خواهند شد.

در این جلسه ضرورت به روز رسانی کتاب های موجود در مراکز کتابخانه و افزایش شاخص های کتاب و کتابخوانی مورد تاکید اعضا قرار گرفت.

۱۱ کتابخانه عمومی در سطح شهرستان کهگیلویه وجود دارد که از این تعداد یک باب کتابخانه مشارکتی است.

در حالیکه رقم کتابهای نگهداری شده در کتابخانه های عمومی شهرستان ۱۱۵هزار و ششصد عنوان اعلام شده است حدود ۱۱هزارنفر عضو کتابخانه ها هستند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *