تاکید رئیس جمهور بر خواسته های به حق مردم کهگیلویه و بویراحمد

رئیس جمهور گفت: برطرف کردن بیکاری و رفع مشکل مسکن از مهمترین برنامه های دولت در کهگیلویه و بویراحمد است.

به گزارش ” افق دنا ” عصر امروز دوشنبه ۲۶ تیرماه ۱۴۰۲ حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور در جمع مردم بویراحمد در ورزشگاه تختی شهر یاسوج گفت: بدون تردید این عشق و دلدادگی مردم کهگیلویه و بویراحمد در دفاع از نظام و جمهوری اسلامی ایران نشات گرفته از روحیه سلحشوری مردم این خطه است.


دکتر رئیسی با تاکید بر اینکه سلحشوری مردم این مرز و بوم در پد خندق و جزیره مجنون و جبهه های جنگ را از یاد نمی‌بریم، افزود: : ایستادگی در مقابل ظالمان، ایثارگری، ولایتمداری و انقلابی بودن از مهمترین خصوصیات بارز مردم این خطه است. 


وی با بیان اینکه امروز  ما آنچه در این استان می‌بینیم نسبت به قبل از انقلاب متفاوت است، عنوان کرد: وضع موجود باید تقویت به سمت وضعیت مطلوب سوق پیدا کند. 


دکتر رئیسی عنوان کرد : این سفر در راستای تکمیل مصوبات سفر اول انجام شد و امروز شاهد افتتاح چندین طرح بزرگ مانند پتروشیمی گچساران، سد چمشیر و احیاء دهها طرح نیمه راکد در این استان بودیم. 


رئیس جمهور با بیان اینکه تامین مسکن مهمترین دغدغه مردم این منطقه و دولت است، گفت: از آقای استاندار وضعیت مسکن استان را جویا شدم که مشکلات اجرای این طرح برطرف شد و در یاسوج هم این موانع برطرف و به زودی این طرح اجرا می شود.


وی با بیان اینکه مشکل اشتغال از دیگر دغدغه‌های مردم این است، گفت: الحمدالله بیکاری در این استان کاهش یافت، ولی همچنان رفع بیکاری از مهمترین برنامه‌های محوری دولت در این استان است.


رئیس جمهور با بیان اینکه برای جاده‌های استان بودجه و اعتبارات لازم تدارک دیده شد، عنوان کرد: با توسعه‌ی راه‌های ارتباطی شاهد رونق گردشگری و کاهش تصادفات جاده‌ای در این استان خواهیم بود. 


وی با اشاره به اینکه مدیریت جهادی اولین شرط عبور از مشکلات است، گفت: مسئولان بدانند امروز در دولت نیازمند کار و مدیریت جهادی هستیم. 


رئیس جمهور با اشاره به اینکه در زمان تصدی قوه قضائیه از کارخانه قند یاسوج بازدید کردم و شاهد ناراحتی کارگران و خانواده‌های آن‌ها بودم عنوان کرد: امروز شاهد رونق و احیاء این کارخانه بودیم و مسئولان موظفند در مدت کوتاهی مشکلات و موانع سد راه اشتغال و رونق این کارخانه را رفع کنند. 


وی با بیان اینکه در ادارات و سازمان‌ها باید روابط عادلانه حاکم باشد تاکید کرد: در مسیر برخی جوانان جویای کار از بیکاری ابراز گلایه کردند اینجا تاکید کنم هر گونه رابطه و باندبازی و فامیل سالاری در ادارات ممنوع است و مسئولان و مدیران از هر گونه رابطه ناسالم پرهیز کنند. 


رئیس جمهور با بیان اینکه در این سفر اعتبارات لازم برای توسعه راه‌های اصلی، عشایری، روستایی و طرح‌های آبرسانی تدارک دیده شد، عنوان کرد: امروز اعلام می‌کنم برخی کار‌هایی انجام شد و برخی دیگر نیز با همت دولت و شما مردم در آینده انجام می گیرد.


وی با بیان اینکه دو هزار واحد مسکونی هم اکنون در سی سخت بازسازی و مقاوم سازی شد، گفت: این میزان تلاش و کار شبانه روزی قابل تقدیر است.


رئیس دولت سیزدهم با اشاره به اینکه مردم این استان در تحصیل، در فعالیت‌های اجتماعی و سیاسی بسیار باهوش و فعال هستند، گفت: اشتغالزایی نیرو‌های بومی در دستور کار است و در پتروشیمی گچساران ۷۰ درصد کارکنان بومی بودند و باید بومی گزینی را در دستور کار قرار دهیم. 


رئیس جمهور با بیان اینکه عشایر این استان قشری مولد هستند گفت: قدر عشایر نه با سخن بلکه با عمل باید دانسته شود.


وی با تاکید بر اینکه مدیران این استان باید مشورت پذیر باشند گفت: مسئولیت و تصمیم بر عهده مسئولان است و باید این مهم بدون کم و کاست در دستور کار قرار گیرد. 


رئیس جمهور افزود: دولت خود را خدمت گذار مردم می‌داند و به این مهم نیز افتخار می‌کند و انجام خواسته‌های مردم عزیز مهمترین اولویت دولت است و اگر مدیری نمی‌تواند کار جهادی انجام دهد باید کنار رود. 


دکتر رئیسی با بیان اینکه ما اعلام کردیم و بنا بر این است که کار جهادی در کشور نتیجه بخش است افزود: وظفیه خود می‌دانم لحظه‌ای آرام نگیرم و همه وجود خودر را خدمتگذار مردم با غیرت این کشور می‌دانم. 


رئیس جمهور گفت: مردم دلنوشته‌ها و دست نوشته‌هایی داشتند و همه درخواست های آنها باید به افرادی که برای این کار تدارک دیده شد، تحویل داده شود و بدون شک همه آن‌ها خوانده و ترتیب اثر داده می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *